The Da Vinci Code

Cu toate ca nu pare o idee atat de buna, romanul Codul lui Da Vinci scris de Dan Brown a fost adaptat cu succes la un joc video, si rezultatul nu a fost atat de rau, chiar putem spune ca ofera o experienta variata si provocatoare care vor implini criptograful din noi.

Jocul prezinta in esenta misterul unei crime care capata proportii cu compexe teorii ale conspiratiei, indicii elaborate in mod ridicol, salturi de logica care conduc la o descoperire socanta, care ar putea rescrie istoria si sa aduca biserica catolica in genunchi. Suna destul de interesant, dar in joc povestea este expusa in cel mai slab mod posibil, lipsind-o de acel senzational. Si acest lucru se datoreaza in mare celor doi protagonisti: Robert Langdon si Sophie Neveu, care sunt lipsite de stralucirea care i-a facut faimosi in carte sau in film. Cele doua caractere sunt complet lipsite de personalitate sau umanitate. Pot fi la fel de bine roboti programati sa sparga coduri. Cu toate acestea, in ciuda lipsei personalitatii, povestea urmareste cartea si filmul destul de bine, deci daca esti fan, cu siguranta iti va placea si jocul.

Jocul consta in investigarea crimelor si descifrarea puzzle-urilor, si imbinarea celor doua activitati este foarte reusita. Toate abilitatile tale vor fi necesare deoarece jocul nu te pune doar la rezolvarea puzzle-urilor ci ai parte si de actiune si lupte. Vei juca cu ambele caractere dar senzatia va fi aceeasi.[singlepic id=434 w=550 h=240 float=center]

Marea parte a jocului, dupa cum era de asteptat consta in rezolvarea puzzle-urilor si sunt o mare varietate pentru a nu deveni plictisitoare sau repetitive, lucru care le face interesante si provocatoare. Va trebui sa rezolvi ghicitori, anagrame, sa descifrezi coduri simbolice si multe altele. Se pare ca cel care a murit a lasat o multitudine de indicii care pot fi citite doar de un cunoscator cum este profesorul Langdon. Pe masura ce analizezi fiecare regiune, vei gasi indicii, obiecte cu care poti interactiona, vei folosi surse diferite de lumina pentru a citi simbolurile ascunse pe tabloul Mona Lisa, vei amesteca substante chimice pentru a sterge vopseaua si a citi un mesaj sau multe astfel de situatii in care trebuie sa analizezi fiecare obiect.

Cand nu rezolvi vreun puzzle trebuie sa stai cu ochii bine deschisi pentru ca esti cautat pentru crima, deci politia este pe urmele tale. Pe langa toate astea, esti aproape de demascarea celei mai mari conspiratii implicand biserica catolicasi deci mai sunt pe urmele tale si preotii fanatici care incearca sa mentina secretul.

Sistemul de lupta este destul de interesant si usor de folosit aparand pe ecran butoanele de atac sau aparare.

Dar cea mai mare dezamagire la acest joc este ca nu iti transmite nimic, nu ai nici o senzatie de satisfactie, vocile sunt slabe si complet lipsite de interes, animatiile sunt de asemenea slabe si mai apar si diferite bug-uri care te enerveaza si cateodata trebuie chiar sa reiei un nivel de la inceput.

Daca esti fan adventure sau al romanului Codul lui Da Vinci atunci cu siguranta iti va placea. Daca nu, sa nu te astepti la prea mult. Nu se compara in nici un caz cu filmul!

Rating: 4.1/5 (2 votes cast)