Syberia

Syberia este un joc de aventura lansat in 2002 conceput de autorul Benoit Sokal si publicat de catre The Adventure Company. Aportul autorului se simte pe tot parcursul jocului, aducand o nota de eleganta si creativitate si o atmosfera unica.

Jucătorul conduce personajul principal, în persoana lui Kate Walker, cu ajutorul maus-ului într-o aventură semi-realistică în care trebuie să rezolve diferite enigme pentru ca firul poveştii să continue. Syberia, fiind un joc axat pe aventură grafică, urmează stilul impus de compania LucasArts: jucătorul nu poate muri sau să rămână blocat, lăsându-i astfel jucătorului lejeritatea de a nu fi nevoit să salveze jocul constant sau să îi fie frică să nu facă o mutare greşită.

Jucatorul este pus in persoana lui Kate Walker, si trebuie sa rezolve diferite enigme pentru ca povestea sa continue. Syberia este un joc axat in special pe aventura, de aceea nu poti sa ramai blocat sau sa mori disparand astfel sentimentul de frica pe care il are jucatorul sa nu faca o miscare gresita.[singlepic id=296 w=320 h=240 float=left]

Syberia prezinta si o poveste secundara, prin telefoanele pe care le primeste Kate, in care se observa relatia in continua degradare cu mama ei, iubitul si prietenele ei.

In joc apar mai multe elemente imaginare, majoritatea fiind dispozitive actionate de diferite mecanisme cu roti.

Povestea te pune in rolul eroinei Kate Walker, o avocata americana trimisa in Europa sa finalizeze contractul de vanzare cumparare pentru o fabrica de roboti. Acolo afla ca proprietara fabricii a murit recent dar Kate afla ca avea un frate care este inca in viata si porneste in cautarea lui. Aici incepe si aventura noastra!

Prima destinatie in aventura noastra este satul francez Valadilene situat in muntii Alpi unde Kate asista la funerariile lui Anna Voralberg, proprietara fabricii al carei contract ar trebuia sa il inchizi. Cand ajungi la notar afli de fapt ca Anna i-a spus acesteia ca fratele sau care se presupunea ca este ingropat in cimitirul din sat, este inca in viata, undeva in Nord-Est. Odata ce sora lui este moarta, Hans Voralberg devine proprietarul fabricii, care nu poate fi vanduta fara aprobarea sa. Kate nu are de ales si trebuie sa il gaseasca pe Hans. Cercetarile lui Kate arata ca Hans a fost ranit in incercarea sa de a gasi o jucatie antica cu un om calarind un mamut. Pentru a il gasi pe Hans, Kate trebuie sa calatoreasca cu o locomotiva automata care a fost construita de Anna, care este condusa de Oscar, un automaton, un fel de robotel care o insoteste pe Kate in calatoria sa ce urmeaza.[singlepic id=297 w=320 h=240 float=right]

Prima oprire este in Barrockstadt o universitate pe care Hans a vizitat-o. Trenul se opreste pentru a se unge mecanismele, dar cei care se ocupa cu asa ceva cer 100 dolari, motiv pentru care Kate este nevoita sa repare un stand in fata universitatii. Pe drum ea afla despre Syberia si despre populatia preistorica Youkol care au trait cu mamutii si au reusit sa ii domesticeasca.

Urmatoarea oprire este Komkolzgrad, un complex industrial de minerit cu doua “automata” gigantice. Locul este condus de un excentric si oarecum nebun Serguei Borodine, care fura mainile automatonului Oscar pentru a face sa mearga mecanismele lui. Intentia lui este de a crea cea mai mare scena pentru Serguei Borodine, o fosta cantareata de opera de care este el obsedat. Kate trebuie sa o aduca din Aralbad pentru ca Serguei sa o ajute pe Kate pentru a ajunge la cosmodrom.

Acolo Kate intalneste un fost pilot de teste, Boris, un betivan care viseaza sa zboare in spatiu intr-o masina inventata de Hans. Dupa ce il ajuti si faci sa functioneze masina, Boris te invata sa conduci o nava spatiala cu care ajungi in Aralbad.

La Aralbad spa Kate se intalneste cu Helena. Batrana crede ca este prea batrana pentru a mai canta si ca si-a pierdut vocea legendara cu care putea sa sparga un pahar. Trebuie sa o convingi ca inca mai are talent si voce!

Performanta cantaretei la opera nu a fost asa cum a planuit, asta cu toate ca a cantat divin. Serguei tot a inchis-o pentru ca vroia sa fie cantareata lui de opera pentru scena sa. Kate reuseste sa o elibereze si sa recupereze bratele lui Oscar, dar Serguei nu se lasa. Pentru a scapa Kate a folosit dinamita si a plecat cu trenul la Aralbad . Surprinzator Hans o astepta la spa, fiind fericit ca Kate i-a adus trenul si pe automatonul Oscar.

Hans nu parea impresionat de moartea surorii sale si nici de acte pe care le-a semnat fara ca macar sa le citeasca, dar i-a propus lui Kate sa vina cu el in calatoria vietii sale. Aceasta a refuzat, dar cand vroia sa se urce in avion pentru a pleca la New York s-a razgandit si astfel a renuntat la slujba sa pentru a ajuta un batran sa –si vada visul implinit.

Povestea deosebita si unica pe care ne-o ofera nu este singurul atuu al jocului. Grafica este exceptionala si muzica la fel si intregesc o atmosfera pe care nu ne-o puteam imagina mai frumoasa.

Imbina drama cu umorul si suspansul intr-un mod unic!

Singurul lucru care m-a deranjat este faptul ca Kate la fiecare scara trebuie sa se opreasca din alergat pentru a o cobora normal, lucru care devine iritant cand parcurgi aceleasi locuri de mai multe ori.

Trecand peste acestea jocul este memorabil, cum sunt si caracterele si povestea, un joc care merita jucat!

Rating: 5.0/5 (4 votes cast)