Syberia 2

Aventura abia acum incepe in cautarea acelui loc unic, magic pe care l-a introdus autorul inca din prima parte. Asemenea unui roman in doua volume asa se leaga si cele doua jocuri din seria Syberia. Si asemenea unui roman bun, nu vrei sa se termine niciodata!

Povestea incepe exact atunci cand s-a terminat prima parte in momentul in care Hans si Kate pornesc la drum impreuna cu Oscar, automatonul care a devenit totodata prietenul lor. Kate isi abandoneaza viata stresanta din New York pentru a-l insotii pe Hans intr-un loc retras din Rusia, Syberia unde urmasii mamutilor se presupune ca inca traiesc.[singlepic id=298 w=320 h=240 float=left]

Kate incepe noua aventura la orasul frontiera Romansburg. Cu instructiuni din partea lui Hans si a lui Oscar, Kate reuseste sa umple trenul cu carbune, dar Hans se imbolnaveste si trebuie tratat inainte de plecare.

De la o mica fetita Kate afla ca Hans poate fi ingrijit la o manastire din apropiere. Dar patriarhul manastirii o pune pe cate sa il ajute inainte sa il trateze, si cand ajunge sa se uite la el spune ca nu are ce sa ii faca. Hans ii povesteste lui Kate despre un prieten la manastire care poate sa il ajute. Cu toate ca acesta murise, Kate gaseste carnetelul lui si astfel reuseste sa faca o lumanare din ierburi care il ajuta pe Hans. Cu toate ca patriarhul nu ii lasa sa plece, Kate reuseste din nou sa scape si sa isi continue aventura.

La un momentdat Ivan si Igor deturneaza trenul cat timp ea lucra la el, si incearca sa ajunga primii in Syberia pentru a scoate profit pe urma mamutilor. Kate reuseste sa improvizeze un fel de sanie trasa de youki, o incrucisare de urs cu foca.

In salbaticie Kate reuseste sa ajunga trenul din urma dar podul pe care trecea s-a prabusit.[singlepic id=299 w=320 h=240 float=right]

Kate impreuna cu Youki se intalnesc cu vechiul prieten Boris din prima parte al care masini zburatoare s-a prabusit. Kate foloseste scaunul ejector al masinii pentru a ajunge la tren si astfel reuseste. Dar Ivan si Igor au plecat cu snowmobilul si l-au luat si pe Hans prizonier. Hans reuseste sa scape iar Igor nu mai este asa sigur ca planul lui Ivan este bun, iar Kate il convinge pe Igor sa il lase pe Ivan. Kate il infrunta pe Ivan la o mare statuie cu un mamut inconjurata de fildes. Ivan era cat pe ce sa o doboare pe Kate cand gheata pe care stateau cedeaza si Kate pica in intuneric.

Kate se trezeste in inghetatul oras subteran Youkol. Hans se afla si el acolo, dar el este pe moarte…pentru a-l ajuta trebuie sa intrii in visurile lui si sa il convingi ca trebuie sa traiasca. In vis te aflii in Valadilene, te intalnesti cu Anna si tatal lui Hans care spune ca acesta este inchis in pod ca pedeapsa. Kate se strecoara in pod si il convinge pe Hans sa nu renunte. Ca raspuns ii cere sa il ajute pe Oscar sa isi deschida inima.

Cheia trenului este in sfarsit incredintata lui Kate dar nu mai sunt sine! O barca inghetata trebuie sa ii multumeasca. Astfel pornesc in cautarea insulei misterioase Syberia![singlepic id=300 w=320 h=240 float=center]

Ivan incearca sa o dea jos pe Kate, dar cum el nu stia sa opereze vasul ii permite lui Kate sa se furiseze si aceasta reuseste sa il lase pe gheata si sa isi continue aventura care se apropie de final.

Vasul ajunge in Syberia dar calatoria nu s-a sfarsit. Mamutii trebuie sa fie chemati pentru ca Hans sa ii calareasca. Ghidat de un medalion antic si cateva desene, Kate reuseste sa activeze un horn care sa cante melodia de calarit pentru mamuti. Acestia apar si par bucurosi sa il care pe Hans! Jocul se termina cu Hans calarind pe un mamut undeva departe, acesta indeplinindu-si visul.

Povestea excelenta si de data asta este presarata de puzzle-uri care nu sunt niciodata puse la intamplare. Impresionant este de asemenea ca jurnalele pe care altadata trebuia sa le citim au fost inlocuite cu dialoguri!

Cu toate ca Benoit Sokal a afirmat ca aceasta este ultima parte din Syberia dar nu ultima parte a lui Kate, incep sa ii dau dreptate, pentru ca Hans si-a vazut visul implinit, dar cu Kate cum a ramas? Probabil ca aventura ei va continua si, dupa cum au spus producatorii, Syberia 3 urmeaza sa apara anul acesta.[singlepic id=301 w=320 h=240 float=center]

Grafica de-a dreptul excelenta, decorurile 2D superb desenate, fac din Syberia exact ceea ce ne-am fi imaginat si noi citind un roman! Totul a fost expus exact cum ar trebui sa fie iar atmosfera creata este una memorabila, de asemenea personajele si povestea!

Cu toate ca nu a adus nimic nou si acest joc nu este decat o continuare, nu are nevoie de nimic in plus fata de reteta originala. Are povestea pe care o continuam si care este cea mai mare satisfactie!

Speram in continuare ca Syberia 3 ne va fascina cum a facut-o si prima sau a doua parte si mai mult ca sigur Benoit Sokal va face acest lucru pentru ca este un lucru la care se pricepe!

Rating: 5.0/5 (3 votes cast)