Stronghold

Stronghold este atat un joc de razboi real time care se concentreaza in intregime pe asediul castelelor dar si un simulator de management al orasului cum este Zeus de exemplu. Jocul este o combinatie placuta care iti ofera multiple satisfactii cum ar fi sa torni ulei incins pe trupele invadatoare dar are si cateva inconveniente cum ar fi interfata slaba si campanii mediocre.

Sunt doua campanii, una militara si una economica. Cea economica consta in cateva misiuni contra cronometru in care trebuie sa acumulezi un anumit numar de bunuri sau bani. Amenintarile ocazionale ale animalelor sau ale banditilor cer si cateva trupe militare, dar telurile misiunilor sunt intotdeauna economice. Aceste campanii arata de fapt ca jocul, din punct de vedere al simularii managementului orasului, este destul de slab. Ai padurari, fermieri si mineri care aduc bunurile la depozite si apoi urmeaza procese secundare de prelucrare pentru a obtine cele dorite. Trebuie sa te asiguri ca ai destula mancare pentru a mentine populatia fericita si destul aur pentru a angaja soldati. Marirea taxelor fac oamenii mai nefericiti lucru care ar putea duce la plecarea acestora pentru alte locuri mai placute. Dar fericirea lor este destul de usor de realizat.[singlepic id=293 w=320 h=240 float=left]

Elementele economice si de management din Stronghold sunt destul de simple, dar ele sunt doar de instalare pentru jocul militar. Campania militara iti ofera posibilitatea sa te aperi impotriva asediilor si sa asediezi la randul tau alte cetati. In campania militara joci in rolul fiului unui rege care a fost tradat si omorat. Pamantul sau a fost impartit intre patru oameni: The Snake, The Pig, The Rat, si The Wolf, pe care trebuie sa ii invingi pentru a recastiga pamantul tatalui tau.

La inceput ai doar arcasi cu care sa iti aperi castelul, mai tarziu poti sa faci luptatori cu sabia, ingineri si multi altii. Cu toate ca in prima parte nu ai decat unitati simple, in partea a doua parca dintr-o data ai ingineri cu care poti sa faci unitati de asediu, sageti de foc vin din toate partile si pana inveti sa folosesti noile unitati dureaza ceva timp.

Interfata este de asemenea o problema, fiind o problema care putea fi evitata in joc. Construire zidului poate deveni asemenea o problema deoarece unde nu poti vedea nu poti construi, si asta cu toate ca are camera rotativa , aceasta este izometrica si nu poti vedea toate unghiurile de care ai nevoie pentru a amplasa zidurile cetatii asa cum vrei tu.[singlepic id=294 w=320 h=240 float=right]

Pe masura ce avansezi dai de unitati din ce in ce mai interesante. Pe langa faptul ca poti turna ulei incins pe peretii castelului, poti face capcane, tuneluri pe sub zidurile cetatii mai ai o multitudine de posibilitati de cucerire sau aparare.

Vizual jocul aduce cu Age Of Empires 2 iar soundtrack-ul dramatic si efectele sonore te aduc mai aproape de epoca respectiva.

Stronghold este un joc care mie mi-a placut si odata ce treci de jumatatea jocului sigur o sa te surprinda!

Rating: 3.2/5 (3 votes cast)