Starcraft

Avand in vedere faptul ca Starcraft a fost unul dintre cele mai asteptate jocuri, putea sa dezamageasca sau sa se ridice la asteptari si sa duca posibilitatile startegiei la noi limite. Starcraft a aparut pe o piata unde Warcraft a facut lansarea, apoi a venit Age of Empires si Red Alert, toate jocurile reprezentand stalpii strategiilor moderne de astazi!

Cu asa adversari puternici a reusit sa se impuna si a iesit cu bine din lupta aducand ceva modificari genului.[singlepic id=343 w=320 h=240 float=left]

Starcraft ofera 3 campanii, in total 30 de misiuni pentru cele trei rase. Povestea este destul de buna incat sa te tina aproape si dificultatea este din ce in ce mai mare pe masura ce avansezi. Misiunile sunt de felul “aduni, construiesti si cuceresti”, dar sunt si cateva misiuni inovative care mentin jocul interesant pe tot parcursul campaniei. Pe langa campanie are si modul skirmish unde calculatorul parca vede tot ce construiesti tu si se poate apara cum trebuie, numai “rush-ul”ramanand o varianta pentru victorie.

In multiplayer vine adevarata placere a jocului, unde ofera diferite moduri in care se pot intalni pana la opt jucatori. Au aparut si diferite harti special concepute pentru multiplayer dintre care cea mai cunoscuta Big Game Hunters care ofera resurse nelimitate. O tactica excelenta de atac este “rush-ul” si consta in cateva trupe din cele mai ieftine dar care isi fac treaba la inceputul jocului si elimini un adversar. Partea rea este ca daca se joaca in mai multi atunci ramai vulnerabil deoarece ceilalati au apucat sa se dezvolte si ramai in urma. Deci un atac din partea celorlalti inamici ar putea fi fatal. Asta daca nu cumva ai si u aliati care sa te ajute si sa te apere la nevoie. De un rush nu poate scapa decat o baza foarte bine aparata. Unitatile de rush sunt marines la terani, zeloti la protosi sau zerlingi la zergi.[singlepic id=344 w=320 h=240 float=right]

Cele trei rase sunt foarte bine concepute si difera complet. Terani sunt oamenii din spatiu care isi pot muta bazele, Zergii sunt un fel de alieni care se pot escunde in pamant, iar protosii sunt un fel de predatori care pot construi mai multe cladiri odata. Fiecare rasa are cladirile prorii, unitati diferite si tehnologii unice. Daca de exemplu stii sa joci cu taranii atunci nu inseamna ca stii si cu zergii pentru ca este compet diferit.

Jocul arata excelent si rivalizeaza cu Age of Empires pentru primul loc. Unitatile si cladirile sunt extrem de detaliate, portretele unitatilor sunt foarte bine realizate, cinematics-urile sunt cum ne-au obisnuit cei de la Blizzard, si anume excelente si interfata este foarte intuitiva.

Jocul exceleaza in multiplayer unde se mai joaca si astazi si cum mai este ajutat si de grafica care arata bine si in ziua de azi si o campanie bune pe single player are toate sansele de a deveni cel mai bun joc de strategie!

Rating: 4.3/5 (29 votes cast)