Soldier of Fortune

Soldier of Fortune a atras atentia presei pentru ca producatorii au angajat un mercenar, John Mullins, ca si consultant, pentru a fi siguri ca jocul lor va fi cel mai bun simulator de first person shooter. Daca a reusit inseamna ca lupta reala este foarte asemenetoare jocului Quake! Jocul este plin de butoaie explozibile, cutii de viata, mecanisme imposibile de deschidere a usii si peste 30 de arme cu care nici un joc nu se poate mandrii! Din fericire toate aceste sunt extrem de distractive.

Desi este recunoscut pentru nivelul de violenta excesiv pe care il prezinta, producatorii au scos si o varianta fara sange. Dar acum vorbim de varianta violenta in care daca impusti un inamic in gat o sa pice la pamanat tinandu-se de cap si imprastiind sange in stanga si in dreapta. Daca il impusti in picior acesta ii va zbura si se va chinui sa mearga intr-un singur picior. Ii poti zbura capul cu pusca daca esti destul de aproape sau poti incerca tot felul de miscari cu care sa iti dobori inamicii. Dar datorita animatiilor repetitive atunci cand inamicii mor, violenta excesiva va trece pe fundal.[singlepic id=388 w=320 h=240 float=left]

AI-ul inamicilor este foarte slab, incercand sa te atace din orice pozitie, lucru ce devine repetitiv.

Soldier of Fortune foloseste motorul grafic cu excelente posibilitati al lui Quake II, si arata bine, daca nu foarte bine. Producatorii au creat cateva harti memorabile cum ar fi in Japonia sau SUA, dar pe langa aceste capodopere au adougat si cateva harti tipice care nu aduc nimic nou.

Jocul vine si cu cateva inovatii, cum ar fi detectorul de sunet care creste odata ce tragi cu arma, si cand ajunge la maxim inamicii sunt reinviati. A doua inovatie este atat de simpla incat e de mirare ca nu e folosita mai des. Cu toate ca poti salva oriunde in joc, ai un numar limitat de salvari. Este si posibilitatea de salvari nelimitate dar trebuie activata.

Sunt si mai multe moduri de multiplayer incluse, dar nu aduc nimic nou si nu se compara cu cele din Quake III sau Unreal Tournament.

Single player-ul este punctul forte al jocului, si actiunea care nu se mai opreste. Daca vrei un shooter pur, plin de violenta sia ctiune atunci Soldier of Fortune este ceea ce cauti.