Serious Sam HD The First Encounter

Daca ai face o lista cu jocurile PC care merita sa fie refacute, Serious Sam The First Encounter cu siguranta nu ar fi ajuns pe aceasta lista. Dar asta nu este o insulta, ci chiar un lucru demn de lauda pentru ca jocul celor de la Croteam s-a mentinut bine pe parcursul anilor si nu avea nevoie de un update grafic, si originalul aratand foarte bine la vremea respectiva si chiar si astazi fiind ok din punct de vedere grafic. In versiunea HD nu a fost adougat nimic semnificativ, in afara imbunatatirilor grafice sau a numeroaselor bug-uri tehnice. Daca ai jocul original cu siguranta nu te va atrage nimic la aceasta versiune HD. Daca nu il ai atunci ar fi bine sa te gandesti de doua ori la versiunea pe care o vrei pentru ca ultima vine cu un numar destul de mare de bug-uri care ajung foarte enervante.

De fapt sunt mai multe motive sa eviti versiunea HD decat prima. Cu bug-uri incredibile la lansare datorita incompatibilitatilor cu diferite placi video sau audio care nici macar nu permit intrarea in joc. Daca ai norocul sa iti intre in meniu si vrei sa joci pe multiplayer atunci sa fii pregatit pentru ca foarte des o sa iti iasa in desktop datorita unui bug la sunete. A aparut un patch dar aceasta problema nu a fost rezolvata inca. Poti juca fara probleme o data ce opresti sunetele.[singlepic id=435 w=550 h=240 float=center]

Odata ce ai intrat in joc, ai parte de distractie, dar cu o senzatie de deja vu. Avem de-aface cu un remake al jocului original din toate punctele de vedere. Povestea este aceeasi, misiunile te duc in aceleasi locatii, Egiptul antic unde te vei lupta la templul reginei Hapshepsut sau la Marea Piramida. Monstrii cum erau sinucigasii fara cap, scheletii, taurii sau bosii imensi de sfarsit de nivel sunt exact la fel. Sam arata si vorbeste la fel ca in original, doar ca datorita motorului grafic Serious Engine 3 arata mult mai bine, mai detaliat si mai finisat. Mai ai parte de o arhitectura mult mai detaliata si mai fina, un cer incredibil, fulgere excelente, monstrii mai realisti si arme mai lucioase decat in prima versiune. Este o senzatie placuta sa vezi dune desertice aproape fotorealistice, batalii noaptea sub cerul instelat langa Marea Piramida, dar grafica nu poate salva un joc pe care deja l-ai jucat si care vine cu atatea bug-uri.

Pe partea de multiplayer s-a mai lucrat ceva, jocul venind cu un mod de split screen pe langa death-match si serverele dedicate.

Chiar daca esti un fan al seriei, este imposibil sa recomanzi versiunea HD a jocului, originalul The First Encounter ramanand o varianta mult mai buna. Nu o sa ai parte de delectarile grafice cu care vine versiunea HD dar distractia o sa fie mult mai mare si la un joc de genul Serious Sam eu zic ca distractia trebuie sa fie pe primul loc.

Rating: 4.3/5 (6 votes cast)