Sherlock Holmes vs. Jack the Ripper

Chiar si la un secol de la crimele brutale, Jack the Ripper este o figura populara si te astepti la lucruri mari si de la un joc care poarta numele lui. Aruncat in lumea celui mai bun detectiv, Sherlock Holmes, si mai cresc asteptarile inca pe atat. Cu toate acestea, aventura celor de la Frogwares cu detectivul in rol principal pare destul de generica. Cu toate ca scenele crimelor lui Jack sunt investigate foarte amanuntit de Holmes, in acest joc apar multe misiuni de duzina care strica din atmosfera ce putea fi creata daca avea mai multa originalitate. Este greu sa te implici in poveste daca esti in continuu intrerupt de misiuni ordinare.

Acestea fiind spuse iata si atuurile acestui joc: povestea geniala a lui Jack the Ripper care a terorizat Londra in anii 1880. Ca si in realitate Jack omoara cinci prostituate intr-un mod brutal, ciopartind ramasitele sau chiar luad ca trofee difetite parti ale corpului inainte de a disparea in ceata groasa din Londra. Singura adougare fictiva este Sherlock Holmes si prietenul sau Dr. Watson care decid sa se implice dupa ce citesc despre prima crima in ziar. Din acest moment in controlezi pe amandoi dar pe ture, o data pe Sherlock, apoi pe Watson, pentru a opri crimele si pentru a-l identifica pe Jack.[singlepic id=440 w=500 h=240 float=center]

Cei doi apar sa investigheze fiecare crima, deci ajungi sa vezi de aproape ramasitele pe care Jack le lasa in urma sa. Nu este atat de infiorator deoarece cadavrele sunt inlocuite de papusi animate si abia daca au amprenta criminalului. Fiecare scena te face sa reconstruiesti ceea ce s-a intamplat, luand fiecare dovada si taragand concluzii.

Dar acest joc a fost construit prea mult pe aventuri conventionale, misiuni tipice. Intre crime, Holmes si Watson alearga dupa suspecti si se tin la curent cu investigatiile politiei. Caractere create excelent, cu voci pe masura, care parca le aduc la viata, creeaza o atmosfera realista. Dar acestea nu ajuta de loc misiunile care sunt de o rutina tipica, si trebuie sa faci diferite servicii pentru ca oamenii sa te ajute. Puzzle-urile sunt de asemenea tipice pentru o aventura, aduni notite, refaci obiecte si multe altele.

Placerea jocului depinde foarte mult daca preferi o poveste geniala in pofida continutului. Oricine cunoaste povestea criminalului in serie care a ingrozit Londra poate crede ca este dificil creearea unei astfel de atmosfere, dar chiar te simti ca investighezi crimele lui si deci jocul te prinde si te plaseaza in rolul detectivului cu o excelenta senzatie.