Return to Castle Wolfenstein

Aparut in 2001 de sarbatori, a venit chiar ca un cadou din partea producatorilor. Fiind succesorul uni joc dejenit clasic, Wolfenstein are toate atuurile unui joc excelent.

ID Software a impartit jocul intre producatori, lasand campania single player unei echipe iar cea de multiplayer altei echipe ceea ce a dus la o campanie in single player foarte buna dar si la un multiplayer excelent.

Wolfenstein este in general un shooter clasic dar ca cateva elemente de furisat si infiltrat care combina actiunea cu diferite tactici de abordare. De asemenea mai ne ofera discutii intre soldati, un AI excelent al acestora si secvente cinematice cu superiorii tai acasa la birou in America.

Din poveste aflam ca tu, B. J. Blazkowicz, trebuie sa opresti nazistii care vor sa creeze super soldati din zombie biomecanici. Grafic jocul arata excelent, avand la baza motorul din Quake III Team Arena. Cele 27 de niveluri sunt impartite in sapte misiuni foarte diferite din punct de vedere al mediului si nu numai. Nivelurile alterneaza intre scene exterioare excelente, cum ar fi baze naziste imprejmuite de dealuri si paduri si camere de castele ornate deosebit. Calitatea si detaliul deosebit al texturilor impreuna cu iluminatul foarte bine pus la punct dau o nota superioara graficii, punct unde nu ai ce-i reprosa jocului.[singlepic id=351 w=320 h=240 float=left]

Armele, caracterele si animatiile sunt de asemenea de prima clasa. Producatorii au folosit un sistem care permite sa ia bucati de la fiecare si sa le combine si astfel au ajuns la un numar considerabil de soldati nazisti diferiti. Miscarile personajelor sunt foarte fluide si naturale, si chiar daca conversatiile soldatilor nu sunt foarte interesante, miscarile acestora sunt foarte reusite. De exemplu un soldat isi aprinde o tigara, trage cateva fumuri dupa care o arunca si cu piciorul o stinge. De multe ori poate ca ai vrea sa te opresti din atac si sa observi comportamentul lor; s-ar putea sa te uimeasca!

Sunetul jocului este in general bun, de la zgomotul gloantelor lovind lemnul, pana la pasii care fac zgomote corespunzatoarecu diferitele materiale din care este podeaua. Nazistii cand striga, o fac in germana, si cand vorbesc in engleza, o fac cu accentul specific.

AI-ul este impresionant, soldatii avand capacitatea de auto-conservare. In loc sa sara direct pe tine, vor gasi o acoperire si vor ramane acolo pana ii ataci. Sunt destul de “destepti” incat niciodata nu vor sta langa o grenada, de cele mai multe ori fug si scapa cu viata sau chia vor arunca si ei cu o grenada spre tine.[singlepic id=352 w=320 h=240 float=right]

In mod clar Return to Castle Wolfenstein este un shooter pur. Drept rezultat atractia principala la joc sunt bataliile si felul in care interactioneaza gloantele cu diferitele obiecte din joc. Din pacate, cu toate ca animatiile sunt foarte reusite, reactiile personajelor cand sunt raniti cu arma sunt prea subtile. De obicei, cand gauresti un soldat cu mitraliera nu iti ofera nici un efect in afara faptului ca pica mort la pamant. Cu toate ca mai intalnim efecte cand impuscam inamicii acestea sunt mult minimizate fata de cum ar fi trebuit sa fie. Chiar daca ataci cu pusca sau orice alta arma puternica nu ii arunci pe spate, ci doar “pica” morti. Si pentru un joc in care te bati cu nazisti, zombie si soldati mutanti, luptele nu sunt atat de sangeroase la propriu, efect care din nou minimizeaza realitatea. Daca se lucra mai mult la aceste doua puncte cu siguranta era mult mai spectaculos.

In modul multiplayer jocul insa devine si mai distractiv, si modurile clasice deathmatch si capture the flag nici macar nu le gasim aici. In schimb jocul vine cu un mod de echipa care combina cele mai bune parti din Unreal Tournament si Team Fortress. Fiecare harta vine cu un set unic de obiective are trebuie indeplinite pentru a castiga. De obicei aceste obiective constau in distrugerea unor bariere pentru a atinge pozitia finala unde trebuie ori sa distrugi o cladire ori sa furi un obiect si sa il aduci la punctul de extragere. Cealalta echipa trebuie insa sa apere aceste obiective.[singlepic id=353 w=320 h=240 float=left]

De fiecare data cand apari dupa ce mori poti sa iti alegi din cele patru clase: soldatii pot folosi orice arma din joc, inginerii pot plasa dinamita unde este nevoie, de asemenea pot repara diferite arme plasate in puncte fixe pe harta, medicii pot lasa pachete de insanatosite pentru colegi si de asemenea le ofera coechipierilor 10 puncte in plus la sanatate, locotenentii pot lasa pachete cu munitie pentru soldati, sunt singurii ce pot folosi binoclu si pot cere suportul aerian precum si al artileriei. Toate clasele sunt folositoare si necesare pentru a duce la bun sfarsit misiunea. Prin aceste implementari jocul ofera un numar nelimitat de tactici si bineinteles o coordonare excelenta intre toti membrii echipei.

Mai sunt si alte doua moduri pe multiplayer dar nu sunt la fel de interesante: unul ar fi asemanator modului asalt din Unreal Tournament si celalalt un fel de “capture and hold” din Tribes, unde trebuie sa pui stapanaire pe cat mai multe checkpoint-uri din joc si sa le aperi.

Multiplayer-ul mai vine cu un plus si anume nu prezinta nici un fel de probleme, este excelent asa cum este, nu are nevoie de nici un patch cum vin majoritatea jocurilor. Producatorii au facut o treaba excelenta si in special ID Software pentru ca a lasat doua companii diferite sa se ocupe de cele doua moduri ale jocului.

In concluzie Return to Castle Wolfenstein are un single player excelent plin de actiune, divertismet dar si groaza, combinate excelent cu o grafica pe masura iar in multiplayer te rasfata cu un mod nemainintalnit pana acu si care te fascineaza de la inceput!

Rating: 4.7/5 (47 votes cast)