Prince of Persia Next Gen

In majoritatea jocurilor moderne scopul tau este de a aduce moartea inamicilor. In Prince of Persia trebuie in schimb sa aduci viata intr-o lume intunecata. Asta nu inseamna ca fortele malefice nu sunt pe urmele tale, dar cele mai incredibile momente din joc sunt inaltatoare in schimbul momentelor distructive tipice oricarui alt joc. Aceasta abordare reinvie seria si ofera printului o noua perspectiva. Sunt eliminate scenele de genul game over, deoarece nu ajungi sa mori in acest joc.

Intr-un fel Prince of Persia reprezinta o intoarcere la povestea din Sands of Time care a fost oarecum pierduta pe parcursul celor doua continuari. Cu toate acestea, eroul nu este Printul Fermecator, ci mai degraba un nomad pe care nu il intereseaza decat magarusul lui, Farah, si bogatiile pe care acesta le cara. Apartenenta royala este adusa aminte dar niciodata explicata in totalitate cu toate ca amica lui, Elika, este in mod clar o printesa si cu cat avansezi o sa devi si mai interesat de trecutul ei in comparatie cu al printului. Impreuna, ei vor sa il inchida pe Ahriman, un zeu malefic, care a fost eliberat in mod inexplicabil de tatal prietenei sale, Elika. Pentru a face asta, trebuie sa readuca viata pe mai multe pamanturi, deci sa alunge raul si intunericul.[singlepic id=445 w=580 h=440 float=center]

Relatia dintre print si Elika imbogateste experienta jocului, avand in vedere ca ea nu este un simplu ajutor, ci joaca un rol important in gameplay. Ca print, vei avea de-aface cu miscari familiare, sarituri, urcari, alergat pe perete, dar apar si noi acrobatii la care ia parte si Elika. Va sari pe spatele tau, te va ajuta la nevoie, si va executa pasi eleganti cand vei avea nevoie sa treci prin zone inguste.

Elika este mult mai folositoare printului decat estea el pentru ea. Ea este, de fapt, salvatorul care te va prinde de fiecare data cand calci gresit, si te va prinde de brat pentru a te aduce pe drumul cel bun, ceea ce duce la disparitia cuvintelor “game over”. CU toate aceste elemente, Prince of Persia este unul dintre cele mai usoare jocuri pe PC.

Aceasta usurinta face ca fiecare actiune individuala sa para fara sens pe masura ce miscarile vor fi combinate. Pentru multi gameri aceasta poate duce la o scadere a provocarilor. Cu toate astea, primesti tot felul de recompense. Pentru a profita la maxim de aventura pusa la dispozitie de joc, recomand folosirea unui gamepad.[singlepic id=446 w=580 h=440 float=center]

Pe masura ce avansezi in joc si explorezi zonele mai complicate, o sa observi un design de nivel spectaculos. Fiecare zona avand o legatura organica cu urmatoarea si cu toate ca design-ul de ansamblu pare mai sintetic decat in Assassin’s Creed, amplasarea si arhitectura il fac sa para natural. Pe masura ce descui zone noi culegand “light seeds” o sa poti utiliza placi colorate care apar pe pereti si plafoane. Sunt patru tipuri de placi: rosu si albastru te trimit automat catre urmatoarea platforma, verde te transforma intr-un fel de Print Spider-Man si poti escalada peretii mult mai repede si galben initiaza secvente de lupta dar unde ai un spatiu limitat.

Exista si lupte in Prince of Persia si sunt chiar spectaculoase. Te lupti cu un singur inamic odata, si cu patru bosi cu care trebuie sa te bati de mai multe ori. Luptele sunt simple si ai patru atacuri de baza la care se adauga magia si acrobatiile pe care le stapaneste excelent Elika. Ce m-a impresionat a fost fluiditatea cu care se misca si naturaleatea fiecarei miscari. De asemenea felul cum printul o arunca pe Elika in aer si ataca cu diferite magii impreuna in timp ce camera se apropie pentru a arata in detaliu efectele cu care ne incanta.[singlepic id=447 w=580 h=440 float=center]

Lupta nu este singurul moment cand jocul arata spectaculos. Prince of Persia este intotdeauan o delectare pentru ochi datorita datorita “cel-shading” si a unor zone somptuoase. Contrastul dintre zonele de un verde imaculat, care au prins viata, si cele gri, lipsite de orice suflare sunt de asemenea un artificiu care il face si mai impresionant din punct de vedere vizual.

Majoritatea gamer-ilor vor reusi sa il termine in 12 ore, cu toate ca daca vrei sa colectezi toate luminile iti va trebui ceva mai mult timp si daca eviti teleportatul de asemenea va creste considerabil numarul de ore jucabile. Cu toate ca modelele pe care le descui la final nu reprezinta un motiv destul de bun pentru a relua jocul, nici nu are nevoie de un motiv. Jocul este atat de atragator incat parca l-ai lua de la capat doar pentru a mai asista la splendoarea vizuala pe care ti-o ofera.

Rating: 5.0/5 (2 votes cast)