Obscure

Obscure poate fi catalogat drept un Rezident Evil in liceu, un survival horror care incerca sa faca fata seriei de jocuri de succes de la Capcom.

Jocul are elemente de survival horror tipice genului. Te aflii in liceul Leafdale si personajele de la inceput, cinci la numar, vor fi protagonistii jocului. Producatorii jocului au facut in asa fel incat jocul lor sa ia toate elementele de succes din Resident Evil: poveste, atmosfera si chiar arhitecrura. Povestea insa nus e ridica la nivelul celei din Resident Evil, si avem de-aface cu o poveste parca dintr-un film de mana a doua cu zombie si zombie.[singlepic id=380 w=320 h=240 float=left]

Ideea jocului consta in colectarea cheilor pentru a deschide usi incuiate, gasirea diferitelor obiecte pentru a le combina cu armele, cum ar fi lanterna pe care o poti lipi cu banda adeziva de arma, astfel poti vedea incotro sa mergi in acelasi timp ce te aperi cu arma de inamici, lucru care era foarte bine venit si la Doom. Poti termina jocul in sase – sapte ore, depinde de experienta ta cu jocuri de genul aceste.

De cele mai multe ori lucrezi in echipa cu inca o persoana careia ii poti da ordine, poti face schimb astfel incat sa joci cu celalat sau te poti intoarce in zona unde sunt toate cele cinci personaje si poti alege pe oricare altul. De multe ori chiar este nevoie de o echipa pentru a omora monstrii, deoarece fiecare membru are cate o abilitate speciala. Josh de exemplu este un reporter de investigatii si poate gasi orice indiciu si iti spune daca mai este ceva in camera ce trebuie cautat. Stan poate descuia orice incuietoare, lucru necesar pentru a intra pe usile incuiate. Kenny poate alerga si lovi bine deoarece este un atlet innascut. Shannon, cea mai desteapta din grup, poate ajuta in puzzle-uri, si Ashley poate folosi cel mai bine armele de foc.[singlepic id=381 w=320 h=240 float=right]

Jocul in cooperativa este o idee excelenta dar este destul de slab implementata aici. Nu are suport pentru LAN sau internet, deci jucatorii trebuie sa joace cot la cot pe acelasi computer, dar numai folosind gamepad.

Din punct de vedere grafic, jocul arata foarte bine pentru un joc care a fost portat de pe consola. Animatiile sunt excelente mai ales cand personajele invart batele de baseball in lupta. Umbrele sunt de asemenea impresionante si dau jocului o atmosfera si mai terifianta.

Jocul este departe de Resident Evil, dar reuseste sa aibe propriile lui merite, si sa reprezinte o alternativa la jocurile survival horror de la Capcom. Pentru fanii genului este un titlu care merita incercat!

Rating: 5.0/5 (2 votes cast)