Napoleon Total War

Datorita ideilor sale radicale si a realizarilor militare, Napoleon Bonaparte este amintit ca o figura revolutionara. Napoleon Total War se aseamana putin cu predecesorii seriei, preferand sa aduca modificari destul de importante. Noutatile includ generali, puternic, istorici precum si efecte care redau exact conditiile meteorologice de atunci. Mai sunt noutati pe multiplayer, o grafica imbunatatita si o interfata mai prietenoasa . AI-ul a ramas insa o problema, fiind destul de slab. Cu toate acestea, marimea, epoca bine conturata si bataliile istorice, te fac sa recreezi toate cuceririle lui Napoleon, facandu-l cel mai captivant Total War.

Ca si predecesoarele, Napoleon combina modul turn based cu bataliile real time. Partea turn based a jocului este pe harta strategica, unde iei decizii importante, construiesti infrasctructura, dezvolti tehnologiile si iti misti armatele. Cand trupele sunt angajate intr-o lupta poti folosi imbunatatitul sistem de lupta auto sau poti controla tu unitatile pentru o lupta in timp real. Ca atacator trebuie sa invingi trupele inamice dar ca atacat trebuie doar sa supravietuiesti cateva minute pana la o ora. Limita de timp ofera posibilitatea de a castiga orice lupta deoarece te poti deplasa cu generalul pe harta pana expira timpul, deci in principiu nu ai cums a pierzi o asemenea batalie.

Jocul se desfasoara pe perioada celor 20 de ani in care Napoleon a avut campanii in Austria, Italia si Egipt. Este prezenta in joc si batalia istorica de la Waterloo. Alta campanie iti ofera posibilitatea de a alege o alta putere europeana: Austria, Prusia, Rusia, Anglia cu care sa distrugi imperiul lui Napoleon.[singlepic id=429 w=500 h=240 float=center]

Prezenta generalilor in joc este un element foarte important deoarece in batalie, daca este atasat un general la armata, intaririle vin automat si nu mai este nevoie sa le cumperi. De asemenea fiecare general are doua abilitati speciale: ridica moralul unitatilor si imbunatateste acuratetea unei unitati specifice. Daca generalul moare, trupele tale vor suferi scaderi de moral care pot fi decisive in lupta. Din fericire Napoleon nu moare pe parcursul jocului.

O alta noutate este sistemul de anotimpuri, climat si conditii meteorologice care au diferite efecte in joc. Astfel, daca climatul este altul decat cel cunoscut, trupele tale vor suferi pierderi mult mai mari. Conditiile meteo sunt de asemenea foarte importante deoarece acuratetea se poate modifica in rau.

De asemenea, ca noutate, sunt si noile cladiri, depozite, banci, fabrici de armament dar si posibilitatea de a te lasa sa schimbi o cladire in alta pentru o suma de bani. Asta inseamna ca poti converti o baraca intr-o sala de opera pe perioada de pace. Dar pacea nu dureaza mult in joc.

Cu toate imbunatatirile pe care le aduce, AI-ul a ramas la fel de slab. De exemplu, trupele inamicie in loc sa te atace imediat, mai patruleaza zona la periferia hartii, parca le e frica sa te atace.

Pentru a evita AI-ul poti juca pe multiplayer unde fiecare joc vine cu o tactica diferita. In plus fata de campanii, in multiplayer sunt 15 scenarii cu batalii istorice in care combina lupte pe uscat, pe apa sau de asediere.

Din punct de vedere vizual, jocul arata bine, fiind foarte detaliat. Sunetele sunt de asemenea excelente si impreuna cu grafica creeaza o senzatie istorica.

Jocul reuseste sa imbunatateasca seria Total War di aproape orice punct de vedere cu acest nou titlu care merita incercat nu doar de fanii seriei.

Rating: 4.6/5 (2 votes cast)