Max Payne 2 The Fall of Max Payne

Doi ani dupa actiunea din primul Max Payne, Max are numele curat si este acum un detectiv in NYPD.

Jocul este ca si primul din serie un third-person shooter, in care jucatorul ia rolul lui Max in cea mai mare parte, dar luand si rolul lui Mona Sax in cateva niveluri. Ca si prima parte la inceput ai doar un pistol de 9 mm si obiectivele le afli prin monologul interior al lui Max.

Cand il joci prima oara jocul nu ai la dispozitie decat un nivel de dificultate care sa ajusteaza pe parcurs. De exemplu daca mori de prea multe ori AI-ul inamicilor se modifica si astfel sunt mai putin eficace si in acelas timp painkilers-urile sunt mai bune, iti redau mai multa viata. O data terminat jocul poti selecta nivelul de dificultate dorit si se mai descuie si doua moduri de joc: New York Minute si Dead Men Walking. In New York Minute jucatorului ii este dat un scor pe baza timpului cat a stat in nivelul respectiv iar in Dead Men Walking il controlezi pe Max intr-unul din cele cinci niveluri in care sa trebuie sa supravietuiesti cat mai mult iar inamicii apar in continuu.[singlepic id=275 w=280 h=240 float=right]

Similar predecesorului, Max Payne 2 iti ofera “bullet-time”, slow-motion-ul care ofera jucatorului mai mult timp pentru a reactiona si pentru a se hotara ce sa faca. In acest mod culorile se modifica in ton sepia, pentru a simtii si vizual slow-motion-ul. Cand este folosit bullet-time-ul se descarca si pentru a il incarca nu trebuie sa facem nimic, cu toate ca daca omoram inamici se incarca mai repede. Daca se activeaza bullet time cat Max este in saritura acesta nu scade, dar saritura spectaculoasa in slow-motion o realizeaza. Sistemul de lupta a fost imbunatatit, il poti inarma pe Max si cu o a doua arma cum ar fi o grenada. Jocul include si un sistem rudimentar de cooperare care ofera ocazia aliatilor lui Max sa il ajute in situatii dificile.

Povestea dupa cum am spus se desfasoara la doi ani dupa evenimentele din prima parte iar Max Payne a fost avansat la gradul de detectiv. Cat timp investiga o serie de crime facute de un grup numit the Cleaners, Max se intalneste cu Mona Sax, care se presupunea ca este moarta la sfarsitul primei parti. Acuzata de moartea senatorului Gates si cu toate protestele lui Max, Mona este arestata si dusa la sectie. Acolo Max il aude pe noul lui partener, Valerie Winterson, vorbind la telefon despre Mona si imediat apare banda Curatatorilor care o cauta pe Mona. Inainte de a o gasi Mona scapa din celula si dispare in intuneric. Max se duce sa o caute acasa la ea si o gaseste, dar si curatatorii o gasesc deoarece il urmarea pe Max, si acesta i-a dus exact unde vroiau. Dupa ce ii omori, incepi impreuna cu Mona sa ii vanezi pe cei responsabili de atac. Cautarea lor i-a dus la un santier unde Max si Mona se apara impotriva curatatorilor. Cand se retrageau, detectivul Winterson apare si o ameninta pe Mona cu pistolul, moment in care Max devine confuz. Mona spune ca a venit special ca sa o omoare iar Winterson spune ca vrea sa o ia la sectie. Max il impusca pe Winterson pana la urma dar acesta reuseste sa il raneasca pe Max inainte sa moara, lucru care duce la spitalizarea lui Max.[singlepic id=276 w=400 h=300 float=center]

Dupa ce paraseste spitalul incepe sa caute raspunsuri. Cand Max este rapit de Vladimir Lem seful mafiei rusesti, afla ca si curatatorii lucreaza pentru el, si pe care ii foloseste pentru a elimina competitia. Max afla ca Lem este membru al organizatiei secrete Inner CIrcle, condusa de senatorul Alfred Woden care a facut in asa fel incat toate acuzatiile aduse la adresa lui Max Payne in prima parte sa fie anulate. Lem vrea sa il omoare pe Woden pentru a lua controlul organizatiei. Max mai afla ca Mona este un asasin platit pentru Wooden cu ordinele de a-l omora atat pe Lem cat si pe el. Lem il impusca pe Max si il lasa intr-o cladire in flacari, dar Mona vine si il salveaza, si impreuna se duc la vila lui Woden pentru a-l salva.

La vila Mona il loveste pe Max si vroia sa il omoare, dar realizeaza ca sentimentele ei pentru el sunt prea puternice si nu poate sa o faca. Lem o impusca pe Mona dupa ce observa ca ea nu il omoara pe Max. Wooden apare intr-un scaun cu rotile si sare la Lem, dar este omorat de acesta. Max si Lem incep batalia finala, dar Lem declanseaza o bomba care ii doboara pe amandoi. Dupa ce se ridica Max il urmareste pe Lem si intr-o lupta cu armele destabilizeaza platforma pe care statea si Lem cade murind in urma impactului. Max se intoarce la Mona dar pana ajunge politia ea moare in bratele lui. Daca jocul este terminat pe modul cel mai greu de dificultate apare o surpriza: Mona traieste![singlepic id=277 w=280 h=240 float=right]

Povestea este spusa cateodata prin dialoguri in joc sau prin pozele comics-like, care au fost mai folositoare in dezvaluirea povestii si mai putin costisitoare. Totodata amplifica senzatia de film noir.

Max Payne 2 foloseste acelasi motor grafic ca si primul, dar cu multiple imbunatatiri. Mai foloseste de asemenea motorul Havok pentru a reda coliziunile cat mai realist, astfel cutiile dupa care te fereai in prima parte acum pot cadea la impactul cu gloantele.

Bullet-time-ul a fost imbunatatit ajungand la versiunea a doua dupa cum spun producatorii, astfel acum daca omori inamici in bullet time acesta creste mult mai repede, incurajand aventurarea in mijlocul luptei pentru a creste adrenalina si a oferi senzatii cat mai deosebite!

Rating: 5.0/5 (4 votes cast)