Lost: Via Domus

Potrivit serialului de televiziune Lost, in 2004, zborul Oceanic Airlines 815 s-a prabusit undeva in Oceanul Pacific. Indiferent daca credeti ca supravietuitorii sunt blocati pe insula sau constransi sa ramana intr-o alta locatie, Ubisoft a mai adougat un supravietuitor in ultimul joc de aventura. Lost Via Domus ne-a pregatit o poveste frumoasa, dar mult prea scurta, din pacate.

In Lost Via Domus iei rolul unui fotojurnalist care sufera de amnezie, care a fost de asemenea pasager in zborul 815. Pe parcursul jocului trebuie sa iti recapeti incet cunostinta, completand misiuni, vorbind cu supravietuitorii si identificand indiciile din flashback-urile care apar pe parcursul jocului. Inca de la inceput afli ca aveai o camera in avion. Evident, una din pozele tale au infuriat alt supravietuitor care vrea sa iti distruga aparatul si sa te omoare. Evenimentele din joc se imbina perfect cu cele din serial, fiind o paralela excelenta intre cele doua. Majoritatea evenimentelor din joc se desfasoara pe parcursul primelor doua sezoane, dar intalnim si personaje care apar abia in sezonul trei. Personajele de baza din film le gasim si aici: Jack, Locke, Kate, Sawyer, Charlie, Claire, Sun, Jin, Hurley, Sayid din partea naufragiatilor si Tom, Ben si Juliet sin partea Celorlalti, pentru a mentine povestea cu ostili vie.[singlepic id=449 w=580 h=400 float=center]

Mediul de joc este cu siguranta cea mai buna parte a jocului. Zonele cunoscute deja din serial precum si zonele noi, adougate in special pentru acest joc, sunt excelente si redate perfect. Luminile, senzatia, sunetele din joc, toate sunt excelent realizate. Deseori am mers pe jos doar pentru a vedea zonele cunoscute din film si cu zoom-ul camerei am facut poze deosebit de detaliate cu trapa pe care urma sa o distrugem. Zona de prabusire a avionului arata exact ca cea din episodul pilot, chiar daca primele minute haotice nu sunt exact cu ar fi vrut sa fie si anume ca in serial. Zonele arata deosebit si diversitatea lor face ca sentimentul ca ai stat prea mult in acelasi loc sa dispara.

Marea problema a jocului este ca nu ai ce face pentru a umple cele peste sapte ore de joc, chiar daca te duci singur sa gasesti toate “Easter eggs”, admiri toate privelistile si descui toate secretele. Trocul, exploratul, exploziile si ocazional trasul cu pistolul sunt secvente intalnite in mediul oferit de acest joc. O sa petreci mult timp in accesarea diferitelor zone in minijocurile oferite incat pana la finalul jocului o sa te simti ca un electrician, si asta pentru ca acelasi minijoc este reluat de fiecare data cand trebuie sa accesezi ceva din trapele incuiare de pe insula sau din fuzelajul avionului.

Ceea ce iese in evidenta la gameplay-ul jocului este felul in care fotografiile sunt folosite in flashback-urile in care poti juca. Dupa fiecare peroada de rememorare vei obtine o bucatica dintr-o poza. Din acel flash trebuie sa faci o poza care sa se potriveasca cu bucatica pe care o ai pe masura ce evenimentele se desfasoara in continuare. Aceeasi secventa se va repeta si vei putea folosi zoom sau focus pentru a potrivi fotografia cu acea bucatica pe care o detii. Dupa ce ai rezolvat aceasta misiune, ai parte de o secventa cinematica cu o parte din povestea caracterului principal. Aceasta premisa face ca flashback-urile sa fie interesante, imersive si placute. Si faptul ca flashback-urile se potrivesc atat de bine cu meseria fotojurnalistului sunt de asemenea elemente care aduc un realism si o senzatie de normal in toata aceasta poveste.[singlepic id=450 w=580 h=400 float=center]

Interactiunea cu personajele din film este interesanta si placuta, dar nu este intotdeauna necesara. Dialogurile personajului principal nu sunt mereu vorbite, dar atunci cand vorbeste are un ton natural si credibil. Cu timpul insa remarcile lui devin repetitive. Vocile, in general, in Lost Via Domus, sunt bune, dar animatiile faciale sunt destul de slabe si nu sunt intotdeauna sincronizate. Interventiile lui Hurley sunt mai speciale si poreclele date de Sawyer, dar si acestea devin obisnuite la un momentdat. Personajele le recunosti imediat, dar in general nu reusesc sa aduca acea personalitate pe care o au in film.

Jocul a fost conceput atat pentru pc cat si pentru console si se vede pentru ca nu exceleaza pe nici una. PC-ul este insa avantajat datorita controlului cu mouse si tastatura care este mult mai simplu si interactioneaza mult mai bine cu jocul.

Pentru majoritatea fanilor jocul va reprezenta o achizitie obligatorie si se vor bucura de cateva ore de placere alaturi de personajele lor favorite. Din pacate se termina mult prea repede si necesita si cunostinte asupra insulei, deci cunoasterea serialului si a evenimentelor de acolo. Probabil ca vei avea multe intrebari daca nu cunosti universul Lost creat de serial de aceea iti recomant mai intai sarialul, pentru ca merita si chiar o sa te tina aproape episod dupa episod.

Rating: 5.0/5 (2 votes cast)