Lord of the Rings The War of the Ring

Avem de-aface cu primul joc de strategie din universul creat de Tolkien. La prima impresie jocul nu pare sa ofere nimic mai mult decat o strategie obisnuita dar plasata int-o lume deosebita.

War of the Ring este impartit in doua campanii a cate zece misiuni oferindu-ti posibilitatea de vedea din culise conflictul epic dintre bine si rau. In campania binelui ti se va explica cum Legolas, Gimli si Boromir reusesc sa ajunga la Rivendell exact la timp pentru a se alatura fratiei inelului, iar campania raului ne spune cum fortele lui Sauron au scapat din Mordor si au pus stapanire pe Minas Tirith.

Jocul se conforma cu celelalte jocuri de strategie pe care le-ai jucat pana acu, astfel incepi cu o mana de unitati cu care trebuie sa iti faci baza si sa aduni resurse(lemn si ore). Apoi incepi sa avansezi la tehnologii si sa scoti armata. Cand ai destule trupe incepi sa descoperi harta si sa ataci inamicul. Este o formula clasica care merge, si atunci cand iti nimicesti adverasrul este foarte satisfacatoare.

Problema jocului este cu AI-ul. De fapt cea mai usoara cale de a castiga este sa faci mai multe unitati decat inamicul si sa avansezi cu tehnologiile cat se poate de mult. Asa poti termina cu succes orice misiune fara greseala.[singlepic id=398 w=320 h=240 float=left]

La nivelul normal de dificultate AI-ul este foarte slab, cel putin in campania binelui. In majoritatea misiunilor adversarul trimite la cateva minute o mana de trupe carora le faci fata fara probleme. Dar ce este ciudat, in modul skirmish, pe acelas nivel de dificultate jocul devine mult mai greu, si adversarul te poate scoate daca nu esti atent. Ai senzatia ca producatorii au facut acest lucru intentionat pentru a fi destul de usor astfel incat sa atraga cat mai multi gameri. Dar in ciuda usurintei cu care termini campania binelui, campania raului este cu mult mai dificila, parca fiind facuta pentru jucatorii veterani. Aici trebuie sa pui stapanire pe avanposturi si sa le aperi. AI-ul in aceste misiuni este mult mai agresiv si este greu sa te aperi impotriva calaretilor din Gondor.

Producatorii au venit si cu o noutate, si anume “soarta”. Cu cat omori mai multi inamici cu atat primesti mai multe puncte de “soarta” cu care poti descuia bonusuri cum ar fi sabia Sting a lui Frodo sau poti invoca magii epice printre care si invierea creaturii gigantice Balrog.

Pe modul skirmish sau pe multiplayer jocul are mai multe optiuni, de la clasicul deathmatch pana la cateva moduri mai exotice, dintre care cel mai interesant este modul catapulta care este bazat pe misiunile din modul single player. Dupa cum spune si numele, pe harta se afla o catapulta gigantica si scopul este de a o gasi si de a o controla pentru a asedia inamicii cu ea. Bineinteles trebuie sa ai o defensiva bine pusa la punc in baza pentru a nu avea surprize neplacute si abia apoi sa pui stapanire pe catapulta.[singlepic id=399 w=320 h=240 float=right]

Din punct de vedere grafic jocul sufera deoarece este facut pe un motor grafic destul de vechi, de doi ani de zile, cel care a fost folosit si la Battle Realms. Producatorii l-au modificat putin, au adus reflexia apei si miscarea ierbii pe unde merg unitatile, dar prea putin, parerea mea. Cladirile arata destul de patratoase si unele unitati sunt prea putin detaliate. Eroii si personajele negative sunt totusi destul de bine detaliate, se vede ca s-a lucrat mai mult la ei si este distractiv sa vezi nazgul aventurandu-se in batalie. Dar creatura care arata cel mai bine este fara indoiala Balrog, o creatura imensa de foc care te uimeste in momentul cand apare pe ecran si te face sa iti doresti ca si celelalte unitati sa arate la fel de bine. Cu toate acestea jocul ruleaza foarte bine si cu un numar mare de unitati pe ecran si atunci vrajile parca au alt farmec, cand vezi ca umple ecranul de efecte pe fundalul unei batalii epice.

Cat despre sunete, acestea sunt bune, vocile cu toate ca nu sunt ale actorilor sunt reusite. Cu toate ca Electronic Arts a luat licenta de la filme, Vivendi a cumparat licenta de la familia Tolkien si deci nu are nimic de-aface War of the Ring cu vreun film si nici cu actorii din film.

Producatorii au facut o treaba excelenta si din punct de vedere al bug-urilor, acest joc fiind lipsit de asemenea neplaceri.

In final insa, nu poti sa nu iti dai seama ca War of the Ring nu este altceva decat un Battle Realms cu hobiti si se simte ca un joc de strategie de acum cativa ani. Dar pentru fanii seriei Lord of the Rings va fi cu siguranta un titlu pe care nu au voie sa il piarda!

Rating: 3.6/5 (2 votes cast)