Lord of the Rings Return of the King

Cei de la Electronic Arts au cumparat drepturile de autor pentru a scoate jocuri cu denumirea Lord of the Rings si bineinteles Return of the King, fiind una dintre cele mai asteptate serii a filmului a trebuit sa isi faca aparitia si pe PC. Jocul este destul de simplu si scurt, dar are un sistem de lupta foarte interesant si reusit, cateva niveluri foarte intense si cinematice, diferite secvente care vor fi pe placul fanilor si sistemul de joc cooperativ care ofera posibilitatea de a juca cu un prieten. Toate astea fac din jocul celor de la Electronic Arts sa isi merite numele!

Return of the King incepe prin cateva secvente cinematice de la batalia din vagauna lui Helm. Pentru a fi sigur ca face o impresie deosebita jocul incepe direct dupa cateva scene care aranjeaza scena de lupta pentru Gandalf care vine cu calaretii din Rohan la rasarit pentru a ajuta aparatorii vagaunii lui Helm care erau depasiti numeric de fortele malefice ale lui Sauron. Dar sosirea perfecta a lui Gandalf schimba balanta in favoarea fortelor binelui facand ca trupele lui Sauron sa se retraga. Intrii in rolul lui Gandalf si incepi sa omori legiuni de uruk-hai, eliberezi zidurile cetatii pentru a-i ajuta pe Aragon, Legolas si Gimli. Primul nivel reda perfect atmosfera plina da haos si panica din batalia din finalul partii a doua a seriei.[singlepic id=334 w=320 h=240 float=left]

Odata ce ai castigat batalia de la vagauna lui Helm intrii in meniul jocului si poti sa iti alegi urmatoarea misiune. Jocul iti ofera trei cai de avansare, trei “campanii”: una cu Gandalf, calea vrajitorului, una cu Aragon, calea regelui, si ultima cu Frodo, calea hobitului. Pentru a termina calea regelui trebuie terminate celelalte doua intai. Aceasta impartire arata cum cei trei trebuie sa calatoreasca pe cai diferite dar si scopul comun si anume distrugerea inelului si odata cu aceasta distrugerea lui Sauron, a generalului sau Saruman si a armatelor terifiante.

Dupa cum era de asteptat, jocul dezvaluie multe lucruri interesante din actiunea filmului dar nu strica din farmecul acestuia. Povestea poate fi inteleasa doar de cei care cunosc actiunea filmului sau care au citit cartile lui Tolkien. Recomandat este mai intai sa vezi filmul pentru ca apoi sa joci jocul, astfel o sa il intelegi mult mai usor si o sa fie satisfactia mai mare. Jocul contine si secvente din film si daca le regasesti pe masura ce avansezi in joc ai o senzatie inexplicabila de mandrie k ai ajuns acolo…trebuie sa il joci ca sa intelegi…

Jocul are mai multe caractere cu care poti juca, astfel pe calea regelui poti alege sa joci cu Aragorn, Legolas sau Gimli, poti intra in rolul lui Gandalf pe calea vrajitorului sau poti juca cu Frodo sau Samwise pe calea hobbitului. Cu toate ca viteza, stilul de lupta si puterea caracterelor difera, toate sunt comparabile ca abilitati de lupta, avand avantaje si dezavantaje.[singlepic id=335 w=320 h=240 float=right]

Return of the King rasplateste jucatorii daca reusesc sa elimine adversarii repede, controlul tuturor caracterelor fiind identic. Poti executa atacuri rapide, puternice, poti arunca adversarii, poti face miscari ucigatoare, poti ataca de la distanta sau poti bloca atacurile inamice. Poti folosi de asemenea diferite obiecte de pe harta cum ar fi sulite, catapulte si torte. Unele caractere au abilitati unice. De exemplu Sam poate folosi haina pentru a fii invizibil fata de trupele inamice, Gandalf poate crea o bariera defensiva in jurul lui care il protejeaza de atacurile inamice. Pe parcurs castigi experienta cu care inveti noi combo-uri si iti imbunatatesti abilitatile pe care le ai deja. Sunt cateva upgrade-uri pe care le pot folosi toate personajele.

Sistemul de lupta este destul de simplu. Doar la inamicii cu scut este mai greu pentru ca ei vor bara atacul automat si pentru a sparge scutul trebuie un atac special. AI-ul este bun, inamicii vor incerca sa te inconjoare, sau daca atacati in acelasi timp nici unul nu e ranit, loviturile parandu-se intre ele. Cu cat lovesti mai mult ai sanse sa ajungi in “perfect mode”, o stare temporara in care primesti maximum de experienta cand omori inamicii.

Designul nivelurilor este facut in asa fel incat haosul bataliilor sa fie la scara epica asemenea filmului. Exploziile masive, pereti daramati si o senzatie constanta de frica te fac sa te simti ca si cum ai fi prezent la batalie. Nivelurile sunt aproape complet liniare si camera urmareste personajul pentru a oferi unghiul cel mai bun si reuseste, lucru destul de rar intalnit la asemenea camere folosite.[singlepic id=336 w=320 h=240 float=center]

Jocul este destul de greu chiar si pe nivelul cel mai usor de dificultate fiind nevoie de repetarea unor misiuni. Pe multiplayer ofera posibiliatea de cooperativa unde doi jucatori pot incepe aventura impreuna, dar unde e nevoie neaparat de un gamepad.

Grafica jocului este cu siguranta un punct forte al acestuia, felul cum se realizeaza tranzitia de la cinematics-uri la jocul propriu zis fiind excelenta. Dar pentru acest deliciu e nevoie si de un calculator performant. Pentru cei cu PC-uri mai slabe jocul ruleaza bine la rezolutii mai mici.

Sunetele din joc parca sunt mai incitante decat actiunea jocului, sunete specifice universului Lord of the Rings din film, le regasim si aici si parca iti ridica adrenalina cand lovesti armurile orcilor sau cand parezi loviturile sabiilor acestora.

Actiune cinematica, sunete deosebite, personaje memorabile, toate astea sunt prezente in acest joc care merita jucat chiar daca nu esti fan Lord of the Rings!

Rating: 4.0/5 (5 votes cast)