Lord of The Rings Online

Cu o licenta deosebita cum este Lord of the Rings, producatorii ar fi putut sa creeze o clona de World of Warcraft cu elementele specifice ale Middle-Earth-ului si sa spuna “gata”. Dar Turbine Entertainment au lucrat mai mult si au facut din acest joc unul mult mai accesibil si placut. Aspectul inventiv este doar o parte a inovatiilor pe care le aduce.

Fanii universului Lord of the Rings nu vor fi uitati, jocul aducand numai nume cunoscute, rase familiare, si ar trebui sa ii multumeasca in totalitate. Oameni, dwarfi, hobiti, elfi, sunt cu totii reprezentati insumand sapte clase cu care poti incepe jocul. Pentru veteranii MMO aceste optiuni insa sunt prea putine, fiind obisnuiti cu multiplele posibilitati din EverQuest 2 care oferea mult mai multe combinatii. Pe de alta parte sunt mult mai multe tipuri de gameplay de unde poti alege. Clase ca cele de manipulare a animalelor, luptator sau un hot silentios se joaca foarte diferit si toate clasele au un rol determinant in echipa.[singlepic id=441 w=320 h=240 float=left]

Ca si celelalte MMORPG-uri narative asemenea lui Dungeon and Dragons Online sau a lui Asheron’s Call 2, Lord of the Rings Online vine si cu o poveste care se dezvaluie pe parcursul misiunilor. Terminarea fiecarei misiuni te rasplateste cu secvente cinematice de o calitate foarte buna, si in aceste momente licenta este cea care straluceste. La inceputul jocului ai impresia ca ai mai trecut o data prin misiuni pentruc a sunt destul de comune si nu au nimic special, dar odata ce povestea se complica devii din ce in ce mai implicat si apar calitatile unice ale lumii create.

Ajuta foarte mult faptul ca Middle-Earth arata excelent si iese in evidenta fata de celelelte lumi fantastice creeate de alte jocuri. Sa vezi gauri mici de hobiti sau Casa Elrond pentru prima data reprezinta un moment deosebit pentru fani.

Jocul nu vine cu o grafica de ultima ora, modelul caracterelor fiind destul de slab lucrat. Pe de alta parte lumea creeata si peisajele iti taie respiratia. Paduri, rauri, cladiri a caror arhitectura ne uimeste de fiecare data, muntii, dealurile, toate sunt create cu un detaliu impresionant. Motorul jocului isi face treaba bine si ruleaza excelent si pe sisteme mai slabe.[singlepic id=442 w=320 h=240 float=right]

Sunetul este chiar si mai bun, soundtrack-ul modificandu-se excelent de la o zona la alta. Muzica tribala pe care o auzi cand intri in Padurea Veche este incitanta si parca iti face inima sa bata si mai tare, iar sunetele orchestrale din Ered Luin sunt sincronizate perfect. Vocile sunt de asemenea excelente, cu toate ca personajele din joc nu sunt prea vorbarete.

Cel mai mare atuu al jocului este ca pur si simplu ai atat de multe de facut. World of Warcraft poate fi regele MMORPG-urilor cu misiuni, dar nici Lord of the Rings Online nu este de lepadat. De fapt poti face atat de multe incat poti ajunge la nivelul maxim care este 40 mult mai repede decat te-ai astepta. Ideea este ca nu vrei ramane niciodata fara vreo misiune. Si aceste misiuni iti cer sa explorezi lumea pusa la dispozitie, lucru care nu poate decat sa te fascineze avand in vedere lumea magica in care te aflii.

O parte a continutului este standard, dar si aduce noutati indeajuns incat sa se distinga intre celelalte jocuri din acelasi gen. Sistemul de datorii este o noutate cu care vine Lord of the Rings Online. O data ce iti faci indatorirea primesti recompense cum ar fi titluri sau abilitati noi. Astfel poti fi denumit orc-slayer sau defender of the halls.

O alta distinctie a jocului este “monster play”. Odata ce ai ajuns la nivelul 10 poti creea un secundar avatar monstru care are deja nivelul 50. De bine sau de rau nu poti juca cu un caracter malefic. Cu toate acestea poti crea un monstru si apoi sa intri in Ettenmoors unde te asteapta un set nou de misiuni . Aici este si locul unde bataliile player vs. player se desfasoara unde jucatorii de nivel maxim 40 se pot lupta cu monstrii controlati de jucatori.[singlepic id=443 w=500 h=240 float=center]

Grupurile sunt un factor foarte important in jocurile MMO si deci nici Lord of the Rings Online nu face exceptie. Grupurile temporare se numesc fratii, si sunt necesare pentru misiunile specifice grupurilor, dar alaturarea unui grup vine si cu o rasplata in gameplay: manevre ale fratiei. In lupte poti folosi aceste manevre care sunt mai mult decat folositoare si spectaculoase.

Toate aceste elemente adougate nu fac altceva decat sa imbunatateasca principalul atu al jocului: Distractia pe care o ofera. Si nu pot face aceasta afirmatie prea des unui MMORPG. Este de asemenea incredibil de stabil, deci niciodata nu iti va face nervi ca se blocheaza sau ca iese din joc, si te lasa sa te concentrezi asupra inamicilor sau a misiunilor. Cu un taram familiar, dar si cu cateva noutati, jocul nu poate fi decat o alegere excelenta pentru a petrece cateva ore in fata calculatorului.

Rating: 5.0/5 (1 vote cast)