Heroes of Might and Magic V

Au trecut cativa ani de la ultimul Heroes, si intre timp compania responsabila cu toata seria Heroes si-a inchis definitiv usile. Soarta unei serii atat de reusite era acum necunoscuta. Asta pana in 2005 cand Ubisoft a cumparat drepturile de autor pentru brand-ul Might and Magic. Lasat pe mainile unui producator rus – Nival Interactive, in 2006 urma sa apara ultimul joc al seriei, Heroes of Might and Magic V. In ciuda noului producator, Heroes V se ridica la asteptari, si este chiar mai bun decat se spera, acum venind si cu un motor grafic 3D complet, dar care nu se departeaza prea mult de atmosfera pe care a oferit-o fiecare joc al seriei. Fanii au fost foarte multumiti, de fapt nici nu se asteptau la o asemenea continuare, si in special cand au auzit de grafica 3D erau siguri de o implementare slaba.[singlepic id=377 w=320 h=240 float=left]

In ciuda tuturir acestor zvonuri jocul este cat se poate de frumos atat ca aspect cat si ca gameplay. Are insa cateva bug-uri dar senzatia de satisfactie generala creeata de joc face ca acestea sa fie trecute cu vederea.

La baza, Heroes V este la fel ca orice joc al seriei. Preiei comanda unui erou unic si a armatelor acestuia pentru a explora harta plina de comori, inamici, castele si multe altele. Castigand o batalie, castigi si puncte de experienta. Castigand puncte de experienta, cresti in nivel. Cu fiecare nivel in plus capeti noi skill-uri si abilitati si de asemenea armatele devin din ce in ce mai puternice. De asemenea strangi resurse pentru a antrena noi creaturi din ce in ce mai puternice. Avand in vedere ca ai mai multi eroi si mai multe castele sub comanda, apar si quest-uri secundare de efectuat, o noua zona subterana de explorat si multi eroi inamici pe care trebuie sa ii invingi, toate acestea intr-un singur scenariu.[singlepic id=378 w=320 h=240 float=right]

Heroes V vine cu ma multe tipuri de eroi si creaturi cu care poti sa joci. Sunt sase rase distincte, cu care fanii seriei sunt deja obisnuiti, dar in joc sunt prezente toate creaturile interesante care si-au facut aparitia in serie: elfi, demoni, undead, vrajitori, cavaleri in armuri stralucitoare. Fiecare rasa are eroi proprii, creaturi si castele diferite si cu toate ca gameplay-ul este acelasi cu oricare rasa, fiecare are abilitatile sale speciale. De exemplu, eroii demonici pot face in asa fel incat unitatile sale sa invie intariri, depasind astfel ca numar inamicii. Eroii undead pot readuce la viata sub forma unor schelete inamicii morti pe campul de lupta.

Dar toate aceste nu difera atat de mult fata de precedentele jocuri din serie. Dar Heroes V introduce multe skill-uri si abilitati noi, oferindu-ti noi posibilitati in dezvoltarea eroului. Interfata jocului nu ofera insa detalii despre noile abilitati, si deci aici trebuie sa experimentezi singur. Chiar si unele artefacte nu au nici o descriere, ca si cum te-ai lua dupa numele obiectulu. Pacat!

Dar ai la dispozitie destul timp de a testa toate obiectele si vrajile pentru ca jocul ofera un numar mare de ore de stat in fata monitorului. Jocul are sase campanii, fiecare cu cate cinci misiuni si fiecare misiune dureaza mai mut de 2 ore. Campaniile iti ofera destul timp pentru a afla toate sceretele fiecarei rase, si de la o misiune la alta ai acelasi erou care creste in nivel, lucru bine-venit in gameplay.

La inceputul jocului poti alege intre cele trei moduri de dificultate, dar dificultatea jocului nu vine doar de aici. AI-ul este destul de bun, dar, cum spuneam, conteaza enorm si plasarea resurselor si a comorilor pe harta, si fiecare scenariu difera si deci si dificultatea jocului difera enorm de la o harta la alta.[singlepic id=379 w=320 h=240 float=center]

Pe langa aceste campanii jocul mai vine si cu mai multe scenarii single player in care obiectivele sunt prezentate cu filmulete ca si in campanii. Multiplayer-ul revine in serie si de putem lupta pe LAN, internet, sau chair la acelasi calculator. Bataliile pe multiplayer vor fi din nou extrem de lungi comparativ cu cele in single player deoarece acum trebuie sa asteptam mutarea adversarului, in vreme ce computerul se misca mult mai repede. Dar pentru cine are rabdare, merita o partida cu prietenii!

Luptele au cateva probleme astfel in timpul asediilor framerate-ul poate scadea fara motiv. Mai este o problema cu bara de jos care te anunta al cui este randul, si anume daca lupta se desfasoara pe un nivel superior de viteza, acea bara nu mai face fata si ramane in urma.

Prezentarea excelenta a jocului si a misiunilor face ca orele sa treaca pe langa tine fara sa iti dai seama. Grafica 3D colorata si placuta impreuna cu muzica orchestrala fac o treaba excelenta in diferentierea raselor . Muzica difera in lupta fata de modul explorare sau managementul castelului.

Fanii Heroes cu siguranta vor fii incantati. Cu toate ca are cateva mici probleme, are si atuurui cu care sa se ridice si sa se impuna in fata predecesorilor!

Rating: 4.4/5 (6 votes cast)