Heroes of Might and Magic IV

Seria Heroes of Might and Magic a inceput inca din anii ’90 primul joc purtand denumirea de King’s Bounty. De atunci au aparut trei jocuri si mai multe update-uri, dar jocul care conteaza cel mai mult este partea a treia care a aparut in 1999 si care inca mai se joaca si in ziua de azi. Pe langa faptul ca Heroes IV trebuie sa isi depaseasca predecesorul, trebuie sa fie complet nou, dar sa ramana la fel la gameplay. Si se pare ca partea a patra reuseste sa le faca pe toate, deci lasa Heroes III si apuca-te de Heroes IV.

Daca nu stii despre ce este vorba, atunci e bine sa afli ca jocul este un turn based strategy care te duce intr-o lume fantastica si colorata care este de fapt acelasi univers ca si in seria de RPG-uri Might and Magic. Esenta jocului este aceeasi ca si in celelalte jocuri din serie, creezi un erou specializat in magie sau putere. Dintr-un oras initial, eroul isi dezvolta o armata cu care exploreaza harta pentru a pune mana pe resurse si diferite item-uri si pentru a cucerii orasele inamice. Fiecare erou corespunde fiecarui tip de oras si fiecare oras produce diferite unitati pe care poti sa le recrutezi. Acesta este Heroes IV la cel mai banal nivel si aceasta formula este cel putin la fel de antrenanta ca si in celelalte jocuri ale seriei. Daca ai mai jucat Heroes, atunci cu siguranta o sa fii familiar cu toate optiunile mai avansate pe care jocul ti le pune la dispozitie, si te tine aproape ore intregi.[singlepic id=373 w=320 h=240 float=left]

Heroes IV provoaca chiar mai multa dependenta decat predecesoarele datorita hartilor foarte bine realizate, care sunt pline de comori, resurse, artefacte sau cladiri neutre care pot da diferite puteri eroului sau chair noi misiuni secundare. In ciuda faptului ca Heroes IV nu are multiplayer, hartile din single player sunt indeajuns de mari, complexe si distractive incat sa te tina aproape multe ore. Jocul are sase campanii mari, foarte multe harti si un editor de campanii care te lasa sa iti creezi propriile scenarii si harti.

Cand joci pentru prima data Heroes IV, optiunile noi ale jocului par straine, chiar daca esti un veteran al seriei. Jocul vine cu cateva optiuni care sunt incluse si in alte turn-based strategy, cum ar fii optiunea de quick combat din Age of Wonders sau Warlords unde lupta se da fara a mai asista si deci se poate economisi mult timp. Asemenea lui Disciples II si in Heroes IV gasim monstrii neutrii pe harta care te vor ataca, dar care, odata invinsi, iti dau experienta. In celelalte jocuri Heroes trebuia sa cumperi cladirea pentru a face monstrii, in schimb, acum trebuie sa alegi intre monstrii de acelasi nivel. In loc sa cumperi cladiri care sa iti faca unitatea respectiva, acum trebuie sa alegi de exemplu fie minotauri fie evil eyes, sau sa alegi intre dragoni sau titani. Aceste alegeri par sa iti limiteze posibilitatile, dar de fapt fac ca fiecare joc sa fie diferit. De multe ori iti ofera posibilitatea sa iti faci o aramata numai din unitati zburatoare, unitati de distanta, unitati magice sau unitati de lupta close-range. Fiecare creatura din Heroes IV are o abilitate speciala, sau chiar mai multe, deci nu ar trebui sa ai probleme in a gasi armata cea mai potrivita cu care sa faci fata oricarui dusman.[singlepic id=374 w=320 h=240 float=right]

Trupele tale se vor lupta atat cu monstrii de pe harta dar si cu trupele inamice. Sistemul de lupta este oarecum modificat pentru a fi mai echilibrat. In jocurile precedente cu o armata puternica puteai trece peste orice obstacol, ceea ce facea jocul prea usor. Noul sistem de lupta nu mai permite atacuri directe in forta, deoarece primeste lovituri si cel care ataca close- range. Astfel trebuie sa gandesti mai bine atacul, sa te folosesti de magie si de atacuri la distanta.

Cu toate ca eroii sunt mult mai bine detaliati, hartile din pacate nu sunt cu mult superioare celor din Heroes III. Caracterele sunt in totalitate 3D si sunt bine animati si colorati.

Muzica din nou este un element unde s-a lucrat si se simte. Sunetele nu sunt deosebite, dar soundtrack-ul este excelent. Cat timp esti in lupta muzica se potriveste perfect atmosferei respective iar cand esti in explorare ai parte de o muzica de opera care te intergreaza si mai bine in atmosfera jocului.

Heroes IV vine cu multe noutati, dar se joaca ca si Heroes III. Asta este cu siguranta un lucru bun, deoarece aceasta formula este una care asigura succes. Pacat ca nu are multiplayer pentru ca ii asigura o durata de viata si mai lunga!

Rating: 4.3/5 (3 votes cast)