Heroes of Might and Magic III

Devenita celabra dupa seria de RPG-uri Might and Magic, New World Computing a dat lovitura cu seria de jocuri turn based Heroes of Might and Magic, care a eclipsat RPG-urile producatorului. Heroes foloseste o formula inovatoare care combina micro si macromanagementul intr-o lume fantastica memorabila.

Fiind deja la partea a treia, era un semn de intrebare din partea producatorilor daca va mai prinde la public, daca va avea succes, deoarece din punct de vedere al gameplay-ului jocul este la fel ca primele doua, diferind doar din punct de vedere grafic, unde este evident ca isi depaseste predecesorii. Dar imediat cum incepe jocul realizam ca avem de-aface cu un titlu excelent, o contiunare de prima clasa, la care contribuie foarte mult si grafica.[singlepic id=370 w=320 h=240 float=left]

Primele doua jocuri au fost deosebite in special datorita graficii colorate in genul revistelor, care a adus faze comice in ciuda subiectului epic la care asistam. Te aflii martorul a sute de tarani fiind macelariti de cativa minotauri, dar deoarece taranii si minotaurii arata caraghios, si deoarece numarul lor imens este reprezentat de o singura unitate pe harta, devine greu sa iei batalia in serios.

Cu toate ca si Heroes III se joaca la fel, un veteran al primelor doua va suspecta initial jocul ca se distanteaza de origini, dar asta numai datorita graficii. Incerca sa arate mai serios. Multe unitati arata mai periculoase decat in primele parti, si, la prima vedere chiar reusesc. Unitatile randate 3D parca nu mai au farmecul caracterelor din primele parti, poate si datorita faptului ca la rezolutii mari unitatile devin din ce in ce mai mici. Cu toate acestea jocul a mentinut si umorul specific primelor parti: noile unitati cum ar fi diavolii sau behemotii prin felul cum arata aduc o nota de umor specific!

Cu toate ca nu toti monstrii noi arata la fel de bine, grafica in mare este frumoasa, in special pentru un gen care nu acorda asa mare importanta graficii, pentru a se concentra asupra gameplay-ului. Heroes of Might and Magic III suna chair mai impresionant decat arata, cu teme orchestrale bine alese pentru fiecare castel.[singlepic id=371 w=320 h=240 float=right]

Gameplay-ul turn based consta in recrutarea de eroi mercenari pe care ii ghidezi pe harta pentru a cuceri resurse, comori, artefacte magice, zone misterioase si de a lupta cu inamicii. Cu resursele castigate iti dezvolti orasele astfel incat sa produca unitati din ce in ce mai puternice. Intre timp eroii castiga experienta, skilluri si vraji si ii pui la conducerea celor mai mari armate pe care ti le permiti intr-un ultim efort de a invinge inamicul. Deoarece heroul castiga esperienta prin lupta si explorare, cu o parte din aceasta experienta ori iti imbunatatesti apararea castelului ori stapanesti magia mai bine.

Jumatate din joc explorezi si construiesti, jumatate te lupti. Harta si camera se schimba cand esti intr-o batalie, moment in care controlezi trupele tale asemanator unui meci de sah. Poti avea pana la sapte creaturi plus eroul intr-o lupta, sapte creaturi unice pentru fiecare dintre cele opt castele. Fiecare creatura poate fi imbunatatita, facand-o mai puternica dar si mai scumpa, fiecare castel este foarte bine balansat si cu toate ca unitatile sunt cam la fel raportate la putere, ele sunt unice pentru fiecare castel in parte, de fapt majoritatea creaturilor au si abilitati speciale: arhanghelii pot reinvia camarazii morti, unicornii au o aura defensiva anti-magie. Cu toate ca lupta este relativ simpla, manuirea eroului poate duce la intorsaturi de situatie,a stfel daca il stapanesti bine si stii ce vraji sa dai in lupta ai sanse mult mai mari pentru o victorie.[singlepic id=372 w=320 h=240 float=center]

Pe single player jocul iti ofera sase campanii toate detaliind razboiul pentru regatul Erathia din perspectiva binelui, a raului si a mercenarilor. Povestea nu este punctul forte al jocului, dar misiunile din campanii sunt bine gandite. Adesea pe langa lumea de la suprafata mai sunt si tuneluri subterane si odata terminata si ultima campanie , mai iti raman zeci de harti de incercat pe single player sau chiar pe multiplayer, Heroes of Might and Magic III venind cu un multiplayer mult mai bun ca predecesorii. Cu toate ca o harta poate dura chiar si zile in multiplayer, ofera o satisfactie mult mai mare atunci cand joci cu prietenii decat impotriva calculatorului. De multe ori am jucat partide si de o saptamana, bine ca nu jucam toata ziua, mai mult dupa-masa, dar iti ofera atatea posibilitati si tactici incat nu ai voie sa pierzi multiplayer-ul acestui joc, in special daca mai esti si fan!

Jocul nu strica formula cu care a venit originalul, dar reprezinta o imbunatatire si unul dintre cei mai buni succesori. Aduce mai multe din toate: eroi, castele, creaturi, artefacte, skilluri, vraji, care accentueaza complexitatea jocului, dar fara a-l face complicat. Heroes III combina mai multe elemente foarte placute, care atunci cand le pui intr-un sigur joc devin si mai distractive si satisfacatoare.

Rating: 4.6/5 (25 votes cast)