Far Cry

Aparut intr-o perioada plina de shootere din noua generatie, Far Cry, produs de un laborator din Germania mai putin cunoscut vine si da clasa rivalilor cu renume fiind probabil cel mai bun shooter pe single player, beneficiind si de un motor grafic deosebit, Crytek, care poate reda peisaje parca din paradis!

In Far Cry intri in rolul lui Jack Carver, un barbat care a fost angajat sa navigheze cu o femeie misterioasa in Pacific. Vasul lui Jack este asaltat si naufragiaza pe o insula tropicala. Carver investigheaza imprejurimile pentru a o gasi pe femeia misterioasa care disparuse. Afla ca insula este plina de mercenari si tot ce se gandeste este sa-si salveze protejata si sa se intoarca cumva acasa. Acum intervii in poveste si incepi sa iti faci loc printre trupele inamice cat mai adanc in inima insulei.[singlepic id=408 w=320 h=240 float=left]

Fara indoiala Far Cry are cea mai avansata grafica pe care a cunoscut-o PC-ul pana in 2004. Totul arata uimitor, nivelul de verosimilitate este unic. Jungla consta in paduri dese, plante tropicale si iarba inalta si aceasta jungla este plina de insecte si pasari. Plajele au un nisip orbitor in lumina soarelui iar valurile oceanului se sting usor catre mal. Modelele caracterelor sunt cele mai bune din cate am vazut pana acum, foarte detaliate si bine animate. Jocul are de asemenea umbre in timp real si iluminari cum rar intalnesti, si daca te deplasezi prin jungla poti zari umbra armei pe pamant. In zonele inchise umbrele inamicilor pot fi proiectate pe pereti, efect foarte interesant si ajutator. Blur-ul de la caldura imensa datorita vaporilor de lava este de asemenea vizibil. Cu alte cuvinte jocul este perfect din punct de vedere vizual. Atat grafica cat si locatia, insula exotica, duc la extrem performantele calculatorului!

Pe parcursul luptelor din Far Cry, o sa intalnesti adversari inteligenti,c are stiu sa se apere sau sa se ascunda. Dar in jungla aceste tactici se transforma usor in joaca de-a soarecele si pisica atunci cand tu te camuflezi in jungla si incepi sa ii vanezi . Jungla este atat de densa incat cateodata nu iti vezi inamicii decat cand sunt la un pas de tine. Sunetul joaca un rol important in aceste momente deoarece poti urma pasii lor dar si ei te pot urmarii dupa sunet. Poti arunca o piatra pentru a ii incurca si apoi te poti furisa pentru a face cat mai putina galagie. Furisatul joaca un rol extrem de important.[singlepic id=409 w=320 h=240 float=right]

Efectele sonore din joc contribuie si mai mult la crearea unei atmosfere misterioase. Sunt momente cand atat designul nivelului dar si sunetele te fac sa tresari de pe scaun. In jungla pasarile canta deasupra copacilor, insectele bazaie prin iarba, cand se apropie un elicopter il auzi din ce in ce mai aproape, poti asculta diferite conversatii cu combinatia de binoclu si microfon.

Poti folosi si o mare varietate de vehicule, jeep-uri sau barci dar imtergrarea lor in joc putea fi si mai bine realizata, de exemplu cu jeep-ul te poti deplasa numai pe drumuri deoarece nu prea exista campuri deschise pe insula, si daca mergi cu masina esti mai expus riscului de a fi detectat. Poti intalni si inamici cu elicopterul care sa te vaneze si cu care trebuie sa te lupti. Noaptea vezi farurile masinilor si ai timp sa te ascunzi sau sa te gandesti la o ambuscada.

Jocul te limiteaza la patru arme pe care le poti purta in acelasi timp, deci trebuie sa te gandesti bine la ce arme sa iei. Armele sunt inspirate din cele reale, ai carabina M4 sau mitraliera G36. Un headshot este de ajuns pentru a dobora un inamic, deoarece o lovitura in piept nu pre isi face treaba, mercenarii puratand veste anti-glont.[singlepic id=410 w=320 h=240 float=left]

Campania single-player are peste 20 de ore, lucru impresionant in ziua de azi, cand majoritatea shooterelor au maxim 10 ore. Si producatorii au reusit asta fara cea mai mica senzatie de repetitivitate sau monotonie. Cand crezi ca ai vazut totul mai apare ceva ce te impresioneaza si mai mult.

Multiplayer-ul este reusit dar nu la fel de reusit ca single player-ul. Sunt mai multe moduri de joc printre care deathmatch, team deathmatch si assault. Hartile sunt foarte mari si de aceea este recomandat sa fie jucat in cat mai multi jucatori odata, in caz contrat poate dura cateva minute numai pentru a se gasi unul pe altul pe harta.

Dupa cum era de asteptat, pentru a juca un asemenea joc ai nevoie si de un calculator performant. Insa jocul ruleaza bine si pe calculatoare mai vechi dar cu detaliile la minim si astfel nu beneficiezi de toate avantajele motorului grafic.

Far Cry este un joc uimitor din multe puncte de vedere. In mod clar ridica stafeta la aspectul vizual, dar grafica este doar o categorie la care sta bine jocul. Pe langa aceasta mai sunt numeroase categorii: AI-ul, sunetul, gameplay-ul, povestea, insula, atmosfera.

Rezultatul este un joc care trebuie incercat de oricare dintre noi!

Rating: 5.0/5 (8 votes cast)