Far Cry 2

In haotica lume din Far Cry 2 plina de mercenari si militie inarmata, te gasesti intr-o ametitoare retea de clienti si aliante care se pot rupe oricand. Multe nume si fete sunt introduse pe parcursul jocului, dar starul acestu joc este de fapt lumea recreata, o lume de 50 de kilometrii patrati, o refiune a Africii, care face ca creeaza o lume deschisa si foarte bine realizata.Pe langa posibilitatea de a admira un apus incredibil, posibilitatea de a calatori oriunde pe harta se imbina perfect cu luptele first person. Relieful divers si numarul vast de factori de mediu se imbina perfect cu numarul mare de arme si posibilitatea de a aborda o misiune asa cum vrei tu. Impreuna cu un multiplayer solid, Far Cry 2 iti ofera destul de multe motive pentru a te pierde in salbaticia Africana, in ciuda povestii, capitol unde nu exceleaza.

Povestea are potential. Esti un mercenar ce lucreaza pentru un client care te-a trimis intr-o tara fara sa ii dea numele, din Africa, care se afla intr-un razboi civil. Trebuie sa elimini traficantul de arme cunoscut sub numele de “The Jackal”. Fiind o figura cunoscuta, trebuie sa iti croiesti drumul pentru a ajunge la el, si incepi sa lucrezi pentru diferite carteluri pe care acesta le-a inarmat, pentru a gasi o legatura intre aceste organizatii si el. Cea mai mare parte din joc o vei petrece lucrand pentru doua organizatii: militantii UFLL si revolutionarii APR. Ceea ce complica povestea este faptul ca personajul tau are malarie, ceea ce inseamna ca ocazional trebuie sa te porti frumos si cu organizatia Underground, singurul grup ce are cunostinte si dotari medicale care pot tine in frau boala.[singlepic id=454 w=580 h=400 float=center]

Fiecare misiune din poveste poate fi jucata in diferite feluri, sunt 12 potentiali prieteni raspanditi pe harta, care iti pot fi prieteni(noua dintre acestia pot fi selectati ca protagonistii furisatului). In loc doar sa elimini tinta, ai posibilitatea de a castiga puncte de respect de partea prietenilor, lucrand cot la cot cu acestia. Aceasta iti ofera si ridicarea nivelului de acompaniament. Dar povestea este spusa cu o graba care te face sa nu te simti implicat direct in actiune. Povestea se aseamana din punctul asta de vedere mai repede cu cea din GTA, unde primesti imediat misiune dupa misiune, si cu cu Blood Diamond, unde ai timpul sa intelegi ce se petrece.

Desi este dezamagitor in modul single player si poate fi gata in mai putin de 30 de ore, neplacerile din poveste pot fi iertate datorita structurii generale a jocului. Jocul este gandit in asa fel incat sa iti ofere o libertate cum rar intalnesti intr-un joc. Harta iti ofera o orientare buna, fiecare misiune disponibila fiind marcata, deasemenea si punctele de interes. Pe langa misiunile principale mai sunt si zeci de misiuni secundare, care iti ofera diferite recompense. Daca recuperezi actele unor refugiati inchisi castigi madicamente pentru malarie, daca distrugi convoaie rivale castigi acces la mai multe arme si daca accepti asasinate de la voci misterioase, iti aduc diamante. Aceste misiuni secundare pot deveni repetitive daca le joci una dupa alta. Dar recompensele misiunilor secundare sunt acelea care iti fac jocul mai usor, iti ofera arme mai bune si viata mai multa.

Jocul exceleaza la libertatea pe care ti-o ofera atunci cand vrei sa duci la sfarsit o misiune. Sunt multi factori care pot fi schimbati de la o misiune la alta, de la numarul de oameni pe care trebuie sa ii omori, relief, vreme sau perioada zilei. Daca trebuie sa elimini un boss, tragi un pui de somn, te trezesti noaptea si pe furis iti faci misiunea. Daca trebuie sa elimini mai multi, de ce sa nu tragi in butoaie de ulei sau in tot felul de explozibili si gata.[singlepic id=455 w=580 h=400 float=center]

Armele poarta si ele un rol important in joc, si ai la dispozitie un arsenal destul de variat, de la binecunoscuta AK 47, la molotov cocktail sau explozibili controlati de la distanta. Mai mult, armele se vor toci si se vor uza, in special cele luate de la inamici. Armele secundare vor fi pline de praf si chair se pot bloca sau strica, ceea ce inseamna ca cel mai bine la cumperi de la magazin. Toate acestea duc la un sistem autentic si real de lupta, comparativ cu alte shootere.

Din punct de vedere vizual, Far Cry 2 este incredibil. Cu toate ca nu este atat de uimitor din punct de vedere tehnic ca si Crysis, Far Cry 2 aduce salbaticia Africana cu un detaliu uimitor. Si pe langa atentia la detaliu, jocul este imens, dar de loc repetitiv din punct de vedere vizual. Avem diferite zone cum ar fi: paduri dense, campii intinse, deserturi aride, dealuri pronuntate si chiar orase sau sate. O sa vezi cu copacii se clatina in bataia vantului, animale salbatice alergand prin jungla si toate acestea arata incredibil in ciclul zi-noapte cand ai ocazia sa vezi si un rasarit sau apus in jungla. Momente incredibile! Sunetul este de asemenea foarte bun, cu muzica tribala care te acompaniaza tot timpul, de la ambientale relaxante in momentele de acalmie, pana la sunetele de tobe din lupte care iti cresc adrenalina.[singlepic id=456 w=580 h=400 float=center]

Pe langa single player, jocul vine si cu un multiplayer solid, care ofera posibilitatea a 16 gameri sa se intalneasca online in modurile deja cunoscute: deathmatch, team deathmatch, capture the flag si teritorii. Avem la dispozitie si vehicule care aduc o distractie sporita.

In concluzie, Far Cry 2 este un joc in care te poti pierde la propriu cateva ore bune. Dar senzatia de explorare este ceea ce face jocul atat de distractiv, si ofera creativitatii tale liber, in modul cum vrei sa termini misiunile. Nu conteaza ce fel de gamer esti, pentru ca Far Cry 2 cu siguranta nu o sa te dezamageasca. Este un joc ce trebuie incercat!

Rating: 4.6/5 (5 votes cast)