Dungeon Siege

Inca de la inceput este bine de stiut ca Dungeon Siege este un Diablo in care ai posibilitatea sa controlezi mai multe caractere. Localizat intr-o epoca medieval-fantastica povestea jocului nu are nimic deosebit, iti place cand il joci dupa care uiti cu totul de ea. Cat despre joc, este cat de liniar se poate. Dar pe langa aceste aspecte mai putin placute jocul arata incredibil! Toate eforturile cred ca au fost depuse pentru a face un RPG cu o grafica cum nu s-a mai vazut, o grafica excelenta. Pe langa aspect, controlul personajelor din joc este foarte simplu si interfata ajuta mult.

Dungeon Siege are peisaje excelent detaliate. Motorul 3D al jocului poate reda o lume variata, cea mai importanta caracteristica fiind geografia de diferite inaltimi, adica binecunoscutele denivelari, dealuri, munti, pe care poti sa te deplasezi cu personajele in timp ce topografia in majoritatea jocurilor este limitata la teren plan. Zonele mai inalte te pot avantaja in lupta in special pentru lupta de la distanta, astfel daca dai cu sageti sau cu vraji poti evita ranirea personajelor din grupul tau.[singlepic id=326 w=300 h=240 float=left]

Pe parcursul jocului vei ajunge prin paduri pline de copaci imensi, pesteri inghetate, plaje periculoase si zone desertice aride. Dupa denumirea jocului, sunt si multe temnite si grote de explorat si motorul grafic ofera o tranzitie excelenta de la mediul extern la grote sau pesteri. De asemenea niciodata nu are timpi de incarcare. Efectele sunt deosebite, lumini, umbre, vraji, toate arata mininat, si demonstreaza atentia la detaliu pe care au avut-o producatorii.

Caractarele si monstrii sunt si mai detaliati decat mediul. Fiecare arma si armura arata diferit si multe obiecte magice au propriul aspect. Poti sa dai pauza in timpul unei batalii pentru a ingheta efectele vrajii asta doar pentru a vedea in detaliu cat de bine arata efectele jocului. Pe langa look, jocul are si sunet excelent, combinand orchestra cu efectele compozitorului Jeremy Soule, responsabil pentru sunetele din Total Anihilation.

Jocul este liniar, cu toate ca sunt o multime de pesteri si temnite de explorat. Poti sa te intorci dar nu ai de ce sa faci asta pentru ca monstrii odata omorati raman morti iar dialogurile cu celelalte personaje din joc nu se schimba. Pentru a avea controlul tot timpul asa cum trebuie, in padure, unde sunt copaci imensi, acestia devin invizibili pentru a nu deranja camera, lucru foarte bine realizat, astfel poti sa te concentrezi asupra luptei sau explorarii fara sa ai batai de cap din cauza camerei pe care o poti roti, apropia sau departa de personaj.[singlepic id=327 w=300 h=240 float=right]

Dezvoltarea caracterului este simpla si intuitiva si are patru skill-uri si trei atribute. Caracterul isi dezvolta abilitatile de a folosi sabii si topoare, arcuri, vraji de lupta sau vraji de natura dupa felul cum le folosesti tu. De exemplu daca la inceput ai folosit un arc se dezvolta pe arme de distanta, in schimb daca preferi vraji gen fireball devi adept al magiei de lupta. Atributele sunt derivate din skill-uri, astfel arcasii vor primii mai multa dexteritate, luptatorii mai multa forta si magicienii mai multa inteligenta. Dar lipseste un sistem mai complex de dezvoltare de caracter asa cum era in Diablo si poate si din acest motiv nu te mai incanta ideea sa il mai joci odata ce l-ai terminat. Dar are si un avantaj, si anume ca lasa jucatorul sa joace jocul fara prea multe intreruperi, si il joaca in modul cum a vrut sa il joace.

Deoarece este un joc in care controlezi mai multe personaje, este bine ca fiecare in parte sa fie specializat pe skill-uri diferite. Dar nu toate skill-urile se dezvolta la fel de repede, astfel este mult mai greu sa te dezvolti pe magia naturii decat pe orice alt skill. Dar in single player nu prea conteaza deoarece un mag pe natura chiar daca este de un level de doua ori mai mic tot iti reda toata viata. In schimb in multiplayer devine frustrant sa ramai in urma cu level-ul si deci nu prea este o optiune magia naturii.

In single player controlezi pana la opt personaje, carora le poti spune ce sa faca sau poti controla un singur personaj si restul se descurca, beneficiind de un AI foarte bun. Membrii mai vulnerabili cum ar fi magarusii se retrag cand este vorba de o lupta iar magii de natura isi vor echipa vrajile de heal. Oricand poti pune pauza si poti selecta orice caracter vrei.

Interfata excelenta face atat de usoara manevrarea tuturor personajelor si, in ciuda faptului ca ai controlul asupra a pana la opt oameni este la fel de simplu precum ai controla unul singur.[singlepic id=328 w=320 h=240 float=center]

Pe langa campania pe single player, jocul beneficiaza si de multiplayer in cooperativa unde poti face misiunile impreuna cu prietenii tai. Pe langa asta mai este o lume care te asteapta excusiv pe multiplayer.

Vraji multe si diferite, monstrii deosebiti, tactici unice, toate acestea le ofera Dungeon Siege prin grafica deosebita, controlul a mai multor personaje si muzica incitanta!