DiRT 2

In joc intri in rolul unui pilot care ia startul alaturi de celebrii Ken Block sau Travis Pastrana pentru prima data. In modul cariera, pe langa distractia pe care ti-o ofera, ajungi sa termini campion chiar daca nu esti as in condusul masinilor de raliu. Modul de dificultate este mediu dar controlul masinii si damage-ul nu sunt chiar realiste, dar sunt acesibile si incitante.

Masina cu care incepi cariera este chair Subaru Impreza, masina lui Colin McRae. Pe langa aceasta mai sunt alte 34 masini care au un sistem de notare in functie de performante: accelerarea, viteza maxima si directia. Pe parcurs iti cumperi upgrade-uri pentru masina si pe langa acestea poti sa iti setezi masina cum crezi ca este mai bine pentru traseul urmator.

Fie ca conduci o masina de raliu, una de trofeu sau un buggy, controlul face ca tu sa tii masina acolo unde trebuie pe masura ce iei curbe stranse, faci sarituri spectaculoase, mergi prin apa sau tranzitezi portiuni de asfalt intr-o cursa pe noroi. Cu toate ca este recomandat un gamepad, jocul se controleaza foarte bine si din tastatura. Fiecare masina se controleaza diferit si arata demential. Pot fi personalizate, iar damage-ul poate fi doar vizibil, fara sa afecteze performantele masinii sau poate fi cat mai realist, afectand toate piesele.

Jocul iti ofera sase moduri de dificultate iar sistemul de reset car este unul destul de interesant. Poti activa instant replay cu 10, 15 secunde inainte de accident si poti relua jocul de acolo. Datorita adversarilor care se comporta destul de realist si vor sa fie tot timpul in fata ta, poti avea probleme in sensul de accidente si sa te oblige sa folosesti sistemul de replay. In fiecare cursa jocu alaturi de sapte adversari a caror atitudine fata de tine devine din ce in ce mai respectabila pe masura ce avansezi in joc. Conceptul de a interactiona cu ceilalti piloti este unul interesant dar rezultatul este legat doar de rezultate nu si de felul cum conduci.[singlepic id=428 w=550 h=240 float=center]

Meniul in modul cariera este foarte interesant, un fel de firts person view, care ofera posibilitatea de a participa la urmatorul event din cariera daca citesti notitele de pe masa sau poti cumpara masini noi daca te indrepti spre garaj. Acest sistem ofera un plus de realism adus jocului inca din meniu.

Grafica jocului arata incredibil si traseele sunt excelente. Fie ca esti in jungla din Malaezia, in desertul din Utah, pe strazile din Londra sau in stadionul inchis din Los Angeles, senzatia de viteza este excelenta. Motoarele suna incredibil si fiecare masina are un sunet specific. Spectatorii si sunetele ambientale sunt de asemenea impresionante precum si soundtrack-ul energic care te tine in priza.

Dar nu aceste detalii fac din Dirt 2 un joc superb, ci faptul ca suporta atat de multe moduri de dificultate si ca jocul te iarta de multe ori prin gameplay-ul sau si il face accesibil si pentru cei noi, oferind in acelasi timp o provocare pentru veterani. Cu cele peste 100 de curse in single player, un mod multiplayer interesant si locatiile excelente nu vei regreta ca ai achizitionat acest joc.

Rating: 4.9/5 (3 votes cast)