Call of Duty

Nu sunt putine jocuri cu actiunea in al doilea Razboi Mondial, si sunt cateva cu adevarat deosebite, cum ar fi Medal of Honor: Allied Assault sau Battlefield 1942. De acum putem adauga si Call of Duty pe aceasta lista deoarece este un joc care merita jucat datorita campaniei single player dar mai ales a multiplayer-ului incitant si distractiv.

Trasatura distinctiva a jocului, care nu poate fi numita inovatie, este faptul ca jocul aduna tot ce aveau mai bun celelalte shootere, un fel de “wish list” si ti le ofera intr-un singur pachet. Jocul este un fel de shooter arcade asemanator rivalilor directi, deoarece poti supravietui mai multor gloante dar “head shot-ul” este mortal. Cand se trage asupra ta apare pe radar si locatia de unde se trage, iar daca ai nevoie de ingrijiri medicale din fericire poti gasi cutii de prim ajutor peste tot pe harta, scapate de inamici. Pentru a folosi aceste truse medicale nu ai nevoie de un buton acume cu toate ca exista un buton de utilizare, dar pe care il folosesti numai cand plantezi explozibil sau furi documente. Usile nu pot fi deschise, deci daca vezi o usa inchisa, asa ramane, nu ai ce sa ii faci.[singlepic id=354 w=320 h=240 float=left]

Misiunile sunt grele dar nu frustrante. Daca mori reiei jocul de la ultima salvare aproape instant si jocul salveaza automat destul de des astfel nu trebuie sa te stresezi cu salvatul jocului prea des. Nu poti sprinta in joc si nici nu te poti furisa, singurele posibilitati sunt mersul pe vine cand trebuie sa te aperi de rafalele inamicilor sau mersul pe burta care este insa extrem de lent.

Arsenalul jocului este foarte variat, ai arme autentice ale Americanilor, Britanicilor, Rusilor si Germanilor, printre care pusti, mitraliere, pistoale, grenade. Poti purta decat doua arme mari odata, pe langa pistol si grenada si de regula o sa ai o pusca si o mitraliera, una pentru distanta si una pentru aproape. Fiecare arma are doua moduri de foc, una mult mai stabila si eficienta cand pui tinta la ochi, dar care aduce un deficit in viteza de deplasare.

In majoritatea jocurilor pusca cu luneta a devenit o arma mult prea puternica dar aici vine si cu cateva impedimente, astfel odata pusa luneta tinta se misca destul de mult, facand oarecum dificila doborarea inamicului. Si pe langa asta, nu mai vezi nimic altceva decat ce iti ofera luneta asa ca nu mai este la fel de utila in scanarea zonelor.

In multiplayer vine cu o noutate si anume ”kill cam”, care lasa jucatorul care a fost omorat sa retraiasca cateva secunde din perspectiva ucigasului. Asta arata daca adversarul tau joaca corect si in caz contrar poate fi eliminat de pe server.

Pe single player jocul vine cu trei campanii distincte, prima pentru Americani, a doua pentru Britanici si ultima pentru Rusi, dar lucrurile nu sunt atat de clare. Ai parte de numeroase misiuni din partea Aliatilor in zone diferite ale Eurpei si nu este o delimitare clara a camapaniilor. In total te va tine aproape zece ore cu plus si minus depinde de fiecare in parte.[singlepic id=355 w=320 h=240 float=center]

Jocul nu ofera o poveste cine stie ce, ci doar sa asculti de superiori si sa indeplinesti obiectivele misiunii. Unul dintre atuurile jocului in sinlge player il reprezinta capacitatea de a se integra in lumea creata, fie coechipier fie inamic, reuseste sa se imbine cu ceilalti oferind impresia de razboi mondial. De multe ori o sa fi alaturi de camarazii tai, si in prea putine misiuni esti singur impotriva inamicilor. Dar cateodata aceasta varianta are si defectele ei, si impreuna cu tine se afla un personaj cheie care daca moare misiunea este terminata, si deci trebuie sa il aperi si pe el.

Misiunile pentru Rusia sunt probabil cele mai memorabile pentru ca sunt secvente din razboi mai putin cunsocute de vest, si asemenea filmului Enemy at the Gates unde exact despre campania Rusiei este vorba, ne spune de 10 milioane de soldati rusi cum au fost condusi intr-o batalie care le-a adus moartea. Americanii si Britanicii au de asemenea cateva momente deosebite deasemenea in care tragi in inamici din vehicule in miscare sau cu britanicii trebuie sa tii piept germanilor care vin din toate partile .

Campania pe single player este buna dar se termina destul de repede si atunci vine randul multiplayer-ului care te tina aproape mult mai mult timp pentru ca ofera cateva harti excelente de razboi si pana la cinci moduri de joc dintre care deathmatch, team deathmatch, behind enemy lines, unde inamicii sunt mult mai multi ca numar, retrieval, unde o echipa incerca sa recupereze documente importante si search and destroy unde trebuie distruse obiective aparate de inamici.

Fiecare harta ofera posibilitatea unui numar mare de jucatori, pana la 32, care asigura actiunea si distractia fara limite.

Sunetele in Call of Duty sunt esentiale, si de asemenea excelente. Fiecare arma are sunetul specific, avioanele ce survoleaza sau artileria suna de asemenea excelent si ajuta la crearea unei atmosfere inedite, cat mai autentice.

Call of Duty este un joc deosebit din toate punctele de vedere si se distinge intre celelalte shootere cu actiunea in al doilea Razboi Mondial reusind sa iasa in frunte!

Rating: 4.7/5 (4 votes cast)