Extra Jocuri

Inchis Deschis
Alan Wake

Alan Wake este un joc extrem de asteptat nu datorita numelui, ci datorita producatorului, Remedy, care a facut si Max Payne I si II. Luna trecuta a fost lansata o demonstratie la evenimentul Microsoft X10.

Primele secvente cinematice prezentate arata asemanearea dintre povestea lui Alan si romanele scrise de Stephen King, deci evident avem de-aface cu un action-adventure-horror. Pe masura ce camera traverseaza lacul intunecat, Alan ne spune cum a ajuns sa viziteze cabina de la lac, pentru motive pe care nu le putea explica, cu toate ca vizita era extrem de importanta. Cum conducea el in toiul noptii, loveste o persoana. Cand se da jos din masina, observa ca persoana este moarta. Cat timp se gandeste ce sa faca, cadavrul dispare, moment in care Alan este si mai socat, si scena se incheie.

Urmatoarea scena ne ofera o rapida succesiune a lucrurilor ce s-au intamplat in viata lui Alan, care l-au adus unde este acum. Dupa cum stim, Alan este un scriitor faimos, ce cauta pace si inspiratie in linistitul orasel Bright Falls. Scena ne mai aduce o informatie: sotia lui lipseste; se trezeste la volanul masinii dupa accident si descopera ca a trecut o saptamana, si imaginatia lui prinde viata. Ideile sale pentru noul roman incep sa prinda viata, si gaseste si manuscrisul cartii in care calatoreste, cu toate ca nu l-a scris inca. In demo am gasit numeroase pagini, care nu sunt doar o unealta pentru a prezenta povestea, ci iti ofera si indicii in legatura cu ceea ce urmeaza sa se intample.[singlepic id=469 w=500 h=400 float=center]

Demonstratia incepe cand Alan se trezeste din amortire. Ca Alan, vezi o benzinarie la distanta, dupa un rau, si crezi ca acolo gasesti o cabina telefonica, sau pe cineva care poate sa te ajute. Am pornit catre acel loc, si drumul trece printr-o padure, unde, bineinteles, sentimentul de frica era prezent la tot pasul. Am vazut niste umbre care apareau si dispareau, fiind spiritul lui Carl Stuckey. Carl era omul cu care Alan trebuia sa se intalneasca, pentru a lua cheile de la cabana de la lac. Cu timpul spiritul lui Carl devine dinc e in ce mai agresiv si trebuie sa ne aparam. Eventual ajungi la la o casuta unde gasesti si un telefon. Am incercat sa sunam dar telefonul nu mergea. Am gasit o lanterna si un pistol, pe care le-am luat imediat. Imediat dupa ce am luat tot ce am putut, Carl a venit si a incercat sa distruga cabina, dar am reusit sa ne salvam viata.

Din fericire pistolul si lanterna sunt extrem de folositoare in confruntarea cu Carl. Adversarii “umani” cu care te lupti in Alan Wake sunt numiti Taken si sunt sensibili la lumina. Pentru a le slabi apararea si pentru a ii incetinii trebuie doar sa ii luminezi cu lanterna sau orice alta sursa de lumina si apoi sa tragi cu pistolul sau arma din dotare. Dar lanterna nu are energie nelimitate si de fiecare data cand focalizezi pe un adversar bateria se duce si trebuie reincarcata in acelasi fel in care reincarci si armele.

Alan se controleaza bine, ceea ce este o usurare avand in vedere controalele celorlalte jocuri survival horror. Cand te intorci, raza de lumina a lanternei iti lumineaza calea, si se poate deplasa destul de agil. Cu toate acestea, jocul nu este un shooter la persoana a treia, dar miscarile sunt extrem de realiste, de asemenea si sprinturile sau sariturile sunt foarte fluide. In demo am folosit pistolul si shotgun-ul care se simt excelent si senzatia este pe masura.[singlepic id=470 w=500 h=400 float=center]

In rest gameplay-ul este tipic pentru acest gen de joc, pastrand liniile traditionale. Munitia este escunsa in diferite zone ale jocului, puse acolo de un ajutor enigmatic care lasa indicii sau mesaje criptate pe pereti. Aceste indicii le poti vedea numai daca treci cu lumina lanternei prin dreptul lor, asa ca trebuie sa tinem ochii deschisi daca vrem sa avem munitie si baterii tot timpul.

Alan Wake arata impresionant. Felul cum se vede lumina prin intunericul omniprezent este deosebit. Padurea este plina de autenticitate. Gasesti masini parasite, topoare blocate in busteni putreziti sau jurnale in dreptul podurilor parasite. Vocea lui Alan iti va tine de companie tot timpul jocului, in genul Max Payne, si, din fericire, si de aceasta data, vocea este excelenta.

Jocul promite multe, si, din fericire, nu mai este mult pana la data lansarii: 18 mai 2010.

Niciun comentariu pentru acest articol.
Lasa o Parere:




Ne gasesti si pe Facebook!
Aboneaza-te Acum!
Parteneri