Age of Wonders II

Age of Wonders II este al treilea titlu din genul turn base fantastic si este la fel de bun ca si ceilalti concurenti Disciples II si Heroes of Might and Magic IV. Spre deosebire de prima parte nu vine cu un generator de harti random dar hartile pe care le are sunt imense si vine si cu un editor cu care se pot modifica. In afara de asta jocul este excelent si nici un fan al genului nu ar trebui sa il rateze.

Age of Wonders este un joc foarte complex, fiind un joc profund si care poate fi greoi pentru incepatori si datorita dificultatii sporite. Ca si in orice alta strategie fantastica, creezi o armata de creaturi fantastice cu care explorezi imensa si minunata harta, pui mana pe resurse si comori si te lupti cu soldati inamici sau monstrii neutrii de pe harta. Fiecare batalie sa da pe ture, dar ai si posibilitatea de simulare a bataliei, optiune cu care salvezi timp. O sa ai multe pe cap, pe langa batalii, si anume dezvoltarea oraselor, a cladirilor, a magiei si tot timpul vei fi atent la miscarile inamicilor. Deci daca esti incepator in genul turn base mai bine intai faci tutorialul inainte de a te aventura direct in campaniile single player.[singlepic id=367 w=320 h=240 float=left]

Jocul incepe prin selectare vrajitorului, un caracter care apare pe harta, poate fi mutat si angajat in lupta, dar nu castiga experienta. Este recomandat sa tinem vrajitorul acasa, sa creem trupe si sa chemam si eroi pe care sa ii trimitem in lupta. Tot la inceput alegem si rasa, si Age of Wonders are o mutitudine de optiuni, pana la 12 rase, printre care: lizardmen, tigrans, draconians si mult altele. Fiecare rasa poare crea unitati gen preoti sau unitati de asediu dar la restul unitatilor avem o diversitate care avantajeaza fiecare rasa in parte. Unitatile puternice difera complet la toate rasele.

Intre timp faci cercetari pe fiecare tura pentru a descoperi noi magii sau skiluri suplimentare pentru vrajitor. Vrajile noi sunt foarte interesante si probabil ca tot timpul o sa incerci noi si noi magii pentru ca sunt foarte utile si spectaculoase. Orasele de asemenea se dezvolta in continuu si au si ele un arbore cu tehnologii pe care trebuie sa il parcurga. Cea mai importanta cladire este turnul vrajitorului, care creste puterea vrajitorului prezent in oras si unitatile de asediu devin mult mai puternice.

De asemenea trebuie sa trimiti trupe pentru a culege si cucerii cele doua resurse ale jocului, aur si mana. Daca te intalnesti cu inamici ai posibilitatea sa te lupti cu ei intr-un camp 3D isometric, sau poti lasa calculatorul sa o faca in locul tau. Pe masura ce te aventurezi pe harta vei gasi de asemenea trupe neutre sau alti vrajitori care pot sa vina de partea ta sau te pot ataca. Mai sunt si zeii din joc care iti ofera diferite misiuni pe care daca le termini la timp te vor rasplati cu vraji, resurse sau obiecte.[singlepic id=368 w=320 h=240 float=right]

Pare complicat, dar interfata jocului face ca totul sa fie cat de simplu se poate. Ai o bara de mesaje unde iti spune ce s-a intamplat in ziua respectiva, cum ar fii: ce batalii au fost, ce resurse sa-u capturat si de la cine. Cu toate acestea jocul era mult mai simplu daca avea mai multe hotkey-uri pentru a usura munca noastra.

Jocul mai are si alte optiuni, dar la care se putea lucra mai mult, fiind nefolositoare. De exemplu optiunile la diplomatie, unde poti contacta alte rase sau vrajitori cu care sa te aliezi. Dar un vrajitor ostil poate oricand sa declare razboi, sa ofere un tratat de pace, sa iti fure resursele sau sa negocieze o alianta impotriva unui al treilea vrajitor. Nu conteaza prea mult daca este prieten sau dusman, jocul purtandu-se la fel. Singurul avantaj cu diplomatia este schimbul de resurse sau vraji.

Hartile jocului nu sunt numai la suprafata, ele includ si pasaje subterane pline de monstrii, dar si de comori si pe care trebuie sa le parcurgi de-a lungul misiunilor pentru a ajunge la destinatie. Parcurgerea acestor harti imense din Age of Wonders II in cautare de comori si resurse este extrem de antrenanta si este o buna modalitate de a petrece o dupa-amiaza sau o noapte fara somn. Este foarte placut sa vezi cum regatul tau se extinde si cum trupele tale castiga batalie dupa batalie in fata trupelor inamice. Dar trebuie sa stii ca in single player computerul este forte agresiv si incearca tot timpul sa iti fure din resurse.[singlepic id=369 w=320 h=240 float=left]

Age of Wonders II are suport si pentru multiplayer, dar fiind un turn based, poate dura extrem de mult, dar ofera si posibilitatea ca jucatorii sa se joace in acelasi timp, raducand timpul petrecut la un joc pana la jumatate.

Luptele tactice sunt nelipsite, majoritatea unitatilor au abilitati speciale, si vrajitorii pot aduce la viata creaturi dintre cele mai puternice. Tactica intr-o batalie poate face diferenta, in ciuda faptului ca ai trupe mai putine sau mai slabe, ceea ce conteaza e sa stii sa le folosesti, si de asemenea sa stii sa folosesti vrajile.

Jocul arata excelent, suporta rezolutii mari si grafica este mult mai detaliata si mai colorata decat la precedentul. Unitatile sunt destul de mari pentru a le deosebii si chiar bine detaliate, cavalerii, dragonii si celelalte unitati fiind deosebite si placute.

Sunetul jocului este de asemenea foarte bun. Muzica ambientala este placuta iar vocile sunt reusite, in special vocea tanarului vrajitor Merlin.

Cu siguranta gasesti si cateva aspecte negative daca vrei sa le cauti, dar in rest jocul este foarte bun. Cu toate ca pare greu pentru incepatori Age of Wonders suna bine, arata bine si se joaca bine!

Rating: 3.4/5 (3 votes cast)