Age of Empires

Age of Empires este deja un clasic in clasa jocurilor de strategie alaturi de Warcraft sau Red Alert toate aparute cam in aceeasi perioada.

Aparad dupa Warcraft, Age of Empires vrea sa capteze actiunea bataliilor din jocul celor de la Blizzard in combinatie cu constructia unui impreiu, latura preluata din Civilization.

Rezultatul este unul interesant dar cu cateva probleme care puteau fi evitate si care il fac sa nu fie asa cum ar fi trebuit.

Toate bune si frumoase la inceput. Jocul iti da cativa tarani cu care incepi sa aduni resurse. Te incanta cum acesta arunca cu sulita si omoara caprioara si apoi scoate cutitul pentru a lua carnea de pe ea, sau cum se duce si taie copacii pentru a aduna lemne sau cu isi ia tarnacopul si incepe sa sparga piatra sau aurul. Pe masura ce aduni resurse avansezi si in epoca si ai la dispozitie patru epoci distincte, epoca de piatra, a uneltelor, de bronz si de fier. Fiecare epoca vine cu cladiri noi, unitati noi si upgrade-uri noi. Luptele devin din ce in ce mai strategice si mai diversificate, iar in ultima epoca cu toate unitatile civilizatie disponibile poti incerca tot felul de combinatii. Ca am adus vorba de civilizatii, aici ai de unde alege, fiind disponibile toate marile civilizatii antice, de la egipteni la romani. Fiecare civilizatie vine cu trasatura specifica asupra cladirilor si unitatilor.[singlepic id=316 w=320 h=240 float=center]

Poti face comert intre imperii dar nu s-a acordat o importanta prea mare acestui aspect. Poti termina jocul construind o minune pe care trebuie sa o aperi 2000 de ani. Bataliile se pot duce si pe apa si astfel poti construi o flota care are parca un damage cam mare si cu care poti nimici lejer inamicii sau poti ataca cu trupe, soldati, arcasi, calareti, catapulte.

Cu alte cuvinte ai destule optiuni in joc, dar toate sunt influentate de un AI slab. Daca esti atacat trebuie sa-ti pui manual armata sa raspunda atacului altfel nu va misca un deget. Pathfindding-ul este de asemenea destul de slab.

Pacat ca are asemenea probleme un joc cu atatea pretentii, mai ales ca putea fi evitate daca se mai lucra umpic la el. Vrea sa fie un rival pentru Warcraft dar nu se ridica la nivelul capodoperei celor de la Blizzard!

Rating: 4.1/5 (8 votes cast)