Age of Empires III

La cinci ani de la ultimul Age of Empires apare partea a treia, care avanseaza cu cateva sute de ani pentru a te duce in timpurile conflictului dintre Europa si Lumea Noua. Soldatii cu sabii sau catapultele sunt acum inlocuite de muschetari si canoane!

Dar sa incepem cu civilizatiile, opt la numar, si anume: englezii, francezii, spaniolii, olandezii, rusii, portughezii, germanii si otomanii, fiecare avand avantaje si dezavantaje pe latura economica sau militara. De exemplu britanicii au automat cu fiecare casa construita un numar de muncitori sau rusii pot face cu usurinta si foarte repede o armata de infanterie. Majoritatea unitatilor si cladirilor sunt unice pentru fiecare civilizatie, dar asta nu inseamna ca este greu sa le deosebim. Otomanii sunt ceva mai deosebiti, ei venind cu cele mai mari si mai rele arme din joc sau britanicii care vin cu arcasii care dau foarte bine si de la distanta foarte mare, asemanator unitatilor speciale din Age of Empires II.[singlepic id=322 w=320 h=240 float=left]

Age of Empires III vine cu o campanie interesanta impartita in trei acte exista si modul skirmish in care te lupti imotriva unuia sau mai multor calculatoare si modul multiplayer.

Ideea jocului este aceeasi ca in partea a doua, gameplay-ul este foarte similar, aduni resurse(aici apare doar lemn, mancare si monezi) cu care iti dezvolti orasul si armata. Mai are cateva modificari, si anume muncitorii care aduna lemn nu mai pierd timp pentru a-l duce la depozit, ci intra automat si multe modificari pentru a scadea importanta micromanagementului si astfel sa ne putem axa pe armata.

Interfata iti ofera detalii despre orice vrei tu, dar in lupta devine putin haotica. Unitatile formeaza grupuri si se deplaseaza la viteza celui mai lent pentru a nu ramane in urma, dar din pacate si cand le ordoni sa atace ataca la fel de incet, deci inainte de atac mai bine le separi.

In timpul jocului, deoarece orasul tau este o colonie, poti cere ajutor de acasa si vor trimite resurse, armata sau upgrad-uri, depinde de ce ai nevoie. Pe langa asta mai pui ca la fiecare victori ti se adauga puncte de experienta, si dupa nivelul 10 apar bonusuri excelente. De fapt orasul mama in Age of Empires III este asemenea unui caracter intr-un RPG.[singlepic id=323 w=320 h=240 float=center]

Din punct de vedere grafic jocul arata excelent, complet 3D, dar are o prblema cu frame-rate-ul care poate scadea fara nici un motiv, problema destul de enervanta in lupte.

Ca urmare a unuia dintre cele mai bune jocuri de strategie, Age of Empires III reuseste sa nu dezamageasca. Cu toate ca are cateva probleme ramane un joc din categoria “greilor” genului. Un joc care merita jucat!

Rating: 3.7/5 (14 votes cast)