Age of Empires II The Conquerors

Lansat la un an dupa succesul Age of Empires II the Age of Kings, Conquerors face fata competitiei care un ultimul an avea o grafica superioara, 3D in totalitate. Conquerors dovedeste inca o data ca formula clasica pentru un joc de strategie ramane valabila atata timp cat este implementata bine. Este o extensie excelenta la ceea ce este unul dintre cele mai bune jocuri de strategie.

In mod sigur cea mai relevanta noutate sunt cele cinci civilizatii: aztecii, hunii, koreeni, maiasi si spaniolii, iar aztecii si maiasii au parte de un nou stil arhitectonic, pe langa unitatile specifice cu care vine in continuare fiecare civilizatie. Deasemenea tot aztecii si maiasii, fiind mult mai diferiti de celelalte civilizatii nu au unitati calare, aztecii bazandu-se pe infanterie iar maiasii pe arcasi. Dar si celelalte trei civilizatii sunt interesante: hunii nu au nevoie de case pentru a suporta populatia, koreeni au o defensiva excelenta dar si pentru atac au vagoane de razboi si pe apa nave in forma de testoasa, foarte puternice, si spaniolii cu conquistadorii au daneg mare datorita armelor de foc, dar mai sunt si misionarii, un fel de preoti calare.[singlepic id=320 w=320 h=240 float=left]

Cu toate ca acum s-a ajuns la 18 civilizatii, jocul reuseste sa faca pentru fiecare din ele o startegie anume care nu se potriveste la alta. Civilizatiile toate sunt destul de variate incat nu poti adopta acelasi stil de joc cu toate!

Pe langa aceste noutati notabile mai sunt multe altele, de exemplu poti pune infanterie in battering rams, lucru care nu doar le face mai rapide ci si protejaza soldatii de sagetile inamice si acum reprezinta o alternativa viabila. O alta unitate de asediu, mangonel, a fost imbunatatita, si anume nu mai trage automat daca soldatii inamici sunt in apropierea trupelor tale. In Age of Kings erau criminale atunci cand trageau si decimau tot, fie ca erau trupele tale fie inamice.

Apar si patru noi campanii, dintre care trei urmaresc lideri istorici cum ar fi: Attila the Hun, El Cid, si Montezuma. Pe parcursul acestor misiuni sunt create scenarii istorice care au adus renumele conducatorilor si i-a facut sa intre in istorie.

S-a lucrat si la AI, astfel pentru incepatori jocul este mai usor, dar pentru jucatorii avansati a devenit mai greu. Pe modul cel mai greu de dificultate computerul aduna foarte repede resursele si ridica o armata puternica si diversa. [singlepic id=321 w=300 h=240 float=right]

Cu toate ca AI-ul este mai bun si computerul este mai greu de batut, Conquerors introduce cateva elemente de gameplay care iti usureaza munca cu micromanagementul jocului si sa te axezi pe armata. Satenii dupa ce au terminat de construit se duc sa ajute la constructia altei cladiri pentru a o termina mai repede, odata ce au terminat de construit o mina sau o moara se apuca de adunat resurse, fermele care se terminau destul de repede acum pot fi in lista de asteptare si cum se termina una, sateanul incepe iar sa cultive o recolta.

Conquerors mai ofera ceva: noi tipuri de harti, acum si cu zapada sau pe teren tropical sau un editor de harti cu care poti sa iti faci propriul scenariu.

Prin Conquerors, Age of Empires si-a marit comunitatea de jucatori, si pe multiplayer jocul exceland de asemenea.

Fiecare imbunatatire din Conquerors face din Age of Empires II un joc si mai bun, si il ridica si mai mult in ierarhia jocurilor video!